رییس-کمیسیون-نظامی-گروه-طالبان-در-ولایت-تخار-کشته-شد

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که مولوی بشیر، رییس کمیسیون نظامی نام نهاد هراس افگنان طالب در ولایت تخار کشته و قاری یعقوب، معاون نام نهاد وی بازداشت شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز چهار شنبه(14، حوت) منتشر شده، آمده است که در یک ضد حمله نیروهای امنیتی ودفاعی کشور در روستای‌های اکبرخان و قلبرس، مسیرشاهراه تخار– کندز، مولوی بشیر، رییس کمیسیون نظامی نام نهاد هراس افگنان طالب کشته و قاری یعقوب، معاون نام نهاد وی ویک هراس افگن دیگر بازداشت شده است.

اعلامیه افزوده است که گروهی از جنگجویان وابسته به هراس افگنان طالب در مسیر شاهراه تخار- کندز با افراز کمین، افراد ملکی و نیروهای امنیتی و دفاعی را هدف قرار دادند.

نیروهای امنیتی و دفاعی دست به ضد حمله علیه هراس افگنان زدند که درنتیجه، سه هراس افگن طالب بشمول مولوی بشیر، رئیس کمیسیون نظامی هراس افگنان طالب، سه عضو این گروه کشته، چهار هراس افگن زخمی و قاری یعقوب، معاون قاری بشیر با یک عضو دیگر این گروه بازداشت شده اند.

وزارت داخله با ابراز تاسف تصریح نموده است که در این رویداد، یک سرباز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به هدف دفاع از مردم ملکی شهید و 5 سرباز دیگر زخمی شده اند.

این درحالی است که نیروهای امریکایی در افغانستان بر طالبانی که در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند، یک پوسته نیروهای افغانستان را هدف قرار دادند، حمله هوایی کرده اند.

رییس کمیسیون نظامی گروه طالبان در ولایت تخار کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد