شرکت‌های-ترانسپورتی-از-باج‌گیری-زورمندان-به-ستوه-آمده-اند

مسوولان شرکت‌های ترانسپورتی بزرگ‌راه کابل‌_ هرات می‌گویند که زورمندان در ولایت‌های میدان وردک، قندهار، غزنی و زابل به بهانه‌های مختلف و به شکل خودسرانه از آنان پول می‌گیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمدالله، مسوول شرکت ترانسپورتی احمدشاه ابدالی، امروز( دوشنبه، ۱۷ جوزا) در حرکت اعتراضی گفت که شماری از زورمندان زیر نام شورای "انسجام ترانسپورت زمینی" از هر راننده در بزرگ راه کابل _ هرات ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ افغانی پول می‌گیرند. 

مسوول شرکت احمدشاه ابدالی افزود که این شورا در وزارت عدلیه کشور ثبت است و از هر راننده ۵۰۰ افغانی به نام حق‌العضویت و ارایه خدمات می‌گیرد که این کار غیر قانونی و ظلم بر رانندگان است. 

او هشدار داد که اگر حکومت به مشکلات شرکت‌های ترانسپورتی و رانندگان آن رسیدگی نکند و جلو اخاذی‌های خود سرانه را نگیرد، شرکت‌های ترانسپورتی دست به اعتصاب کاری زده و چادر تحصن در برابر ارگ ریاست جموری برپا می‌کنند. 

سلیمان مومند، رییس یکی از شرکت‌های ترانسپورتی و سخنگوی اتحادیه ترانسپورت زون غرب گفت که در مسیر بزرگ راه کابل _ هرات نه تنها زورمندان بلکه پاسگاه پولیس نیز از رانندگان شرکت‌های ترانسپورتی به زور پول اخاذی می‌کنند. 

آقای مومند افزود که شرکت‌های ترانسپورتی به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، نباید به‌ بهانه‌های مختلف در مسیر راه از آنان پول جمع آوری شود. او تاکید کرد؛ شورای انسجام ترانسپورت زمینی به نام ارائه خدمات و بازسازی جاده‌ها از رانندگان پول می‌گیرد، در حالی که عرضه خدمات و سرک سازی کار وزارت ترانسپورت و فواید عامه است. 

محمدهاشم، یکی از رانندگان در مسیر غرب کشور گفت که افراد زورمند در مسیر کابل، قندهار و هرات از رانندگان به زور پول می‌گیرند؛ اما آنان نمی‌دانند که این افراد مربوط گروه طالبان است یا حکومت. زیرا هیچ طرفی به مشکلات رانندگان توجهی ندارند. 

این‌درحالی است که دو ماه پیش نیز شرکت‌های ترانسپورت باربری به دلیل اخاذی‌های خودسرانه در بزرگ‌راه‌های کشور دست به اعتصاب کاری زده و دروازه‌های وردی شهر کابل را به روی ترافیک بسته بودند.

شرکت‌های ترانسپورتی از باج‌گیری زورمندان به ستوه آمده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد