امید-به-تعهدات-بین‌المللی-و-ترس-از-تداوم-فساد

رییس جمهور غنی در سفرش به ولایت بلخ، گفت که تعهدات بین المللی پابرجاست، اما تداوم فساد باعث از میان رفتن کمک‌ها می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، دیروز سه‌شنبه(۲۲، سرطان) در رأس یک هیأت بلندرتبه دولتی جهت بررسی اوضاع امنیتی و دیدار با مسوولان و بزرگان ولایت بلخ، به این ولایت رفت.

وی در دیدار با مسوولان ارشد امنیتی ولایت بلخ، از روحیه عالی و ظرفیت بلند نیروهای امنیتی و دفاعی و ایستادگی آنان در برابر دشمن، ابراز قدردانی نموده‌است.

آقای غنی بر تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی تأکید کرده و گفته که تعهدات بین المللی پابرجاست و آنان حمایت کامل رهبری حکومت را با خود دارید.

غنی در این سفر، با عطامحمد نور، والی پیشین این ولایت نیز دیدار و در مورد اوضاع جاری کشور و ضرورت به اجماع ملی و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفتگو کرده‌است.

رییس جمهور غنی با شماری از بیجاشده‌گان داخلی در این ولایت نیز دیدار نموده و گفته که باید تفکیک واضح میان مهاجرت و بیجاشدگی وجود داشته باشد، تا رسیدگی های لازم به آنان صورت گیرد.

اشرف فنی افزوده که حکومت حاضر است تا بالای شهر مزارشریف سرمایه گذاری بیشتر انجام دهد و مسوولین حکومتی باید همواره در کنار مردم شان قرار داشته باشند.

آقای غنی در دیدار با شماری از زنان و خبرنگاران و اعضای جامعه مدنی بلخ گفته که جامعه مدنی، علما، زنان، جوانان و رسانه ها باید صدای رسای افغانستان شوند.

او افزوده که اصلاحات و حکومتداری کلیدی است و تداوم فساد باعث از میان رفتن کمک‌ها می‌شود.

ریس جمهور غنی خطاب به زنان بلخ گفته که از حقوق زنان دفاع می کند و زنان افغانستان به عقب بر نمی‌گردند.

این درحالی است که شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با حنیف اتمر وعده سپرده که در راستای ترغیب طالبان به مذاکره و دریافت راه حل سیاسی، تلاش می‌کند.

امید به تعهدات بین‌المللی و ترس از تداوم فساد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد