«اترا»-عرضه-خدمات-انترنتی-بهبود-می‌یابد

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان «اترا» مزایده تخصیص فریکونسی را برای بهبود عرضه خدمات بهتر انترنتی اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: عمر منصور انصاری، رئیس عمومی اداره تنظیم خدمات مخابراتی «اترا» امروز سه شنبه( ۱۵، سرطان ) طی یک نشست خبری در کابل گفت که شرکت مخابراتی «افغان تلیکام» در بدل هفده میلیون و دوصد هزار دالر امریکایی، برنده مزایده فریکونسی در باند ۱۸۰۰ مگاهرتز شده است.

آقای انصاری افزود که هدف از مزایده فریکونسی، ایجاد فرصت برای ارایه کنندگان خدمات مخابراتی در کشور جهت استفاده موثر از منابع طبیعی محدود و ارایه کیفیت بالای خدمات است. 

به گفته او، اداره تنظیم خدمات مخابراتی برای اولین بار در تاریخ کشور مزایده تخصیص فریکونسی را برای شرکت های ارایه کننده خدمات موبایل ارایه کرده است که از این میان شرکت افغان تلیکام برنده این مزایده شاخته شده است.

او گفت: مزایده فریکونسی برای خدمات بهتر انترنتی اولین بار است که در کشور براساس روش‌های معتبر و معیار‌های جهانی آغاز شده است و پس از این عرضه خدمات بهبود خواهد یافت.

وی افزود: «اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان در سال های پسین روی زیر بنا ها، جلب سرمایه گذاری ها و وصل شهروندان کشور با جهان به هدف تشدید رقابت سالم فعالیت‌های بزرگ را انجام داده است.»

از سوی هم، فواد انورزی، رئیس افغان تلیکام گفت که با فعال سازی اپلیکیشن باند عریض موبایل ۴جی، شهروندان از خدمات بهتری انترنتی برخوردار خواهند شد. 

به گفته او، مزایده فریکونسی برای بهبود انترنت در ابتدا ۱۵ ولایت را تحت پوشش قرار می‌دهد و پس از آن در شهر های دیگر کشور نیز فعالیت خواهد کرد.

با این حال، اسماعیل غضنفر، رئیس فدراسیون اتاق‌های افغانستان گفت که با گسترش بیماری کرونا در کشور تمام مکاتب و دانشگاه‌ها با مشکل انترنت مواجه شده‌اند. 

به گفته او، وزارت مخابرات و اداره اترا باید روی معیاری سازی و دیجیتل سازی بیشتر کار کنند تا نسل آینده بتوانند تمام درس های شان را به صورت آنلاین پیش ببرند.

این درحالی است که شهروندان کشور می‌گویند: شرکت‌های مخابراتی دولتی و خصوصی همواره پول‌های هنگفتی اخذ می‌کنند اما خدمات ضعیف و بی‌کیفیت ارائه می‌نمایند.

«اترا»: عرضه خدمات انترنتی بهبود می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد