شش-ماه-بعد؛-نخستین-محمولۀ-واکسن-کرونا-وارد-افغانستان-می‌شود

وزارت صحت عامه کشور اعلام نموده که قرار است نخستین محمولۀ واکسن کرونا، شش ماه بعد به پشتی‌بانی مالی بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی وارد افغانستان شود.

به گزارش افغان نیوز: بشیر نورمل، معین پلان و پالیسی و وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی این وزارت، روز گذشته در نشستی با حضور نماینده‌گان اداره‌های مسئول در بارۀ چه‌گونه‌گی تهیۀ و تطبیق واکسن کرونا گفت‌وگو کردند.

وزارت صحت می‌گوید که در این نشست در بارۀ تطبیق واکسین کرونا بر بنیاد اولویت‌بندی افراد در معرض خطر، نگه‌داری این واکسن از طریق سیستم زنجیرۀ سرد، استخدام یک‌هزار تیم برای تطبیق این واکسن، آموزش واکسیناتوران، جلوگیری از مبتلاشدن کارمندان صحی و مدیریت درست برنامۀ واکسن بحث شده است.

وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی این وزارت به اداره‌های مسئول هدایت داده است تا در راستای تطبیق این واکسن با درنظرداشت معیارهای آن در یک راهکار مشخص تلاش کنند.

پیش از این، مسئولان در وزارت صحت گفته بودند که افغانستان تا اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی به واکسن کرونا دست خواهد یافت.

این درحالی است که براساس آمار وزارت صحت، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۵۳ هزار و ۵۳۸ تن در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان ۲ ‌هزار و ۲۸۸ تن جان‌ باخته‌اند و ۴۳ هزار و ۹۴۸ تن بهبود یافته‌اند.

شش ماه بعد؛ نخستین محمولۀ واکسن کرونا وارد افغانستان می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد