موج-دوم-کرونا-سیر-نزولی‌اش-را-می‌پیماید

وزارت صحت عامه کشور می‌گوید که موج دوم ویروس کرونا در افغانستان از هفته ۴۹ بدینسو سیر نزولی خود را می‌پیماید.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله مجروح، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه، امروز پنج‌شنبه(18، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که آمار مبتلایان ویروس کرونا پس از هفته 49 کاهش چشم‌گیری داشته است. 

آقای مجروح بیان کرد، اعتماد مردم نسبت به موج دوم کرونا در کشور بیشتر شده و این امر باعث شده تا گراف موج دوم این ویروس کاهش پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه نوع جهش یافته این بیماری در کشور های همسایه افزایش یافته اما میزان مرگ و میر شان پایین و سرعت انشتار شان بالا است که این یک نگرانی برای افغانستان محسوب می‌شود. 

معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه هشدار داد، درصورتی که شهروندان معیارات و اصول بهداشتی را رعایت نکنند، احتمالا کشور به یک بحرانی جدید بیماری کرونا خواهد رفت.

در همین حال، وزارت صحت اعلام کرده است که در یک شبانه‌روز گذشته ۷ مبتلا به کرونا در کشور جان‌های‌شان را از دست داده و ۱۲۰ تن به تازه‌گی به این ویروس مبتلا شده‌اند.

این وزارت در گزارش روزانه‌اش گفته است که در یک شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و ۶۶۶ بیمار مشکوک به کرونا آزمایش داده‌اند که در همین مدت ۴۵۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند. براساس گزارش، روی‌دادهای جدید در ۱۶ ولایت شناسایی شده‌اند.

براساس آمار وزارت صحت؛ از آغاز گسترش کرونا تا امروز، ۵۳ هزار و ۳۲۷ تن در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شده و ۲ ‌هزار و ۲۶۰ تن در پی ابتلا به آن جان‌ باخته‌اند. 
هم‌چنان ۴۳ هزار و ۲۹۱ تن از آغاز گسترش کرونا تاکنون، پس از ابتلا به آن صحت‌یاب شده‌اند. بر بنیاد گزارش وزارت صحت، تاکنون ۲۱۰ هزار و ۹۱۰ تن در سراسر کشور آزمایش کرونا داده‌اند.

موج دوم کرونا سیر نزولی‌اش را می‌پیماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد