شفاخانه-محمدعلی-جناح-در-کابل-افتتاح-گردید

شفاخانه محمدعلی جناح که با هزینه ۲۴ میلیون دالر و داشتن ۲۰۰ بستر از سوی کشور پاکستان ساخته شده است، امروز بصورت رسمی در کابل افتتاح گردید.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور امروز شنبه(31، حمل) در مراسم افتتاحیه این شفاخانه گفت که هر روز شمار زیادی از بیماران برای تداوی به خارج از کشور میروند و ایجاد شفاخانه های مانند شفاخانه "محمد علی جناح" یک اقدام خوب برای جلوگیری از رفتن آنان خواهد بود.

وی تصریح نمود که قرار است در این شفاخانه بیماری های مانند پیوند گرده و سایر بیمارهای عاجل نیز تداوی شود؛ مخصوصا بیماری های که در گذشته تداوی آن به خارج از کشور صورت می گرفت.

وزیر صحت عامه افغانستان گفت که هزینه ساخت این شفاخانه ۲۴ میلیون دالر بوده که توسط کشور پاکستان پرداخت شده است.

در همین حال، علی محمدخان، وزیر امور پارلمانی پاکستان در این برنامه گفت: شفاخانه محمدعلی جناح با هزینه ۲۴ میلیون دالر ساخته شده و قرار است شفاخانه دیگر با کمک های بشر دوستانه پاکستان در ولایت ننگرهار نیز ساخته شود.

وی افزود که پاکستان میخواهد افغانستان یک کشور مترقی و امن باشد و به همین منظور پاکستان همواره برای رشد کشور های همسایه اش تلاش می ورزد.

دولت اسلام آباد تعهد سپرده است که ۳ هزار میلیون روپیه پاکستانی در بخش سکتور صحی افغانستان نیز کمک کند و این همکاری با وجود هر نوع مشکلات صورت خواهد گرفت. از سوی هم، عمران خان نخست وزیر پاکستان هدایت داده است که یک شفاخانه برای تداوی بیماری سرطان نیز در افغانستان ساخته شود.

این درحالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز گذشته گفته بود که در پیوند به برقراری صلح در افغانستان تنها دعا می کند و هیچ مشوره نمی‌دهد چرا که حکومت افغانستان مشوره را مداخله تلقی می‌کند.

شفاخانه محمدعلی جناح در کابل افتتاح گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد