شمار-مبتلایان-به-کرونا-در-افغانستان-به-۱۸۲۸-نفر-رسید

وزارت صحت عامه‌ اعلام نموده که با ثبت ۱۲۵ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف، شمار مبتلایان در افغانستان به ۱۸۲۸ نفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله مایار، سخن‌گوی این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۹ ثور) در یک نشست خبری گفت که ۲۱ نفر در هرات، ۱۵ نفر در کابل، ۱۵ نفر در قندهار، ۱۰ نفر در بلخ، نُه نفر در لوگر، هشت نفر در جوزجان، هفت نفر در پنجشیر، هفت نفر در لغمان و هفت نفر در ولایت پکتیا به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آقای مایار همچنان گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته شش نفر در غزنی، شش نفر در تخار، پنج نفر در ننگرهار، دو نفر در هلمند، دو نفر در میدان‌وردک، دو نفر در کنر، یک نفر در بادغیس، یک نفر در کاپیسا و یک نفر دیگر در ولایت بدخشان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، شمار مجموعی افراد مبتلا به ویروس کرونا در ۳۳ ولایت کشور به یک‌هزار و ۸۲۸ نفر رسیده است. کابل، هرات، قندهار و بلخ بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. نورستان تنها ولایتی است که در آن تا کنون کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت صحت عامه در نشست خبری امروزش گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته هشت فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات بهبود یافته‌اند. شمار بهبودیافتگان در کشور به ۲۲۸ نفر رسیده است.

آقای مایار همچنان گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته یک خانم جوان در ولایت قندهار در اثر ویروس کرونا جان داده است. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور به ۵۸ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۸۲۸ نفر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد