وزارت-صحت-عید-را-در-خانه‌‌های-تان-تجلیل-کنید

وزیر صحت عامه افغانستان از مردم خواست که عید را در خانه‌های‌شان تجلیل کنند، زیرا رعایت‌نکردن توصیه‌های صحی و شکستن قرنطین ارتباط مستقیم با بلندرفتن مصاب‌شدگان ویروس کرونا دارد.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه دیروز (جمعه، 2 جوزا) طی یک نشست خبری گفت که «ایام عید را در خانه بمانید و از طریق تماس و استفاده از تکنالوژی و انترنت با اقارب و دوستان تان عیدپرسی کنید.»

او همچنان بر رعایت دستورالعمل‌های صحی در این ایام تأکید کرد و گفت که برای جلوگیری از مصاب‌شدن به کرونا، لازم است که مردم از توصیه‌های صحی پیروی کنند.

وزیر صحت عامه تأکید کرد که رعایت‌نکردن توصیه‌های صحی و شکستن قرنطین ارتباط مستقیم با بلندرفتن مصاب‌شدگان ویروس کرونا دارد.

همچنان، عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور در این نشست خبری گفت: «هر کسی که سرفه، سردردی، تب، درد عضلانی و… دارد و یا هیچ چیزی (بیماری) هم ندارد و خوف دارد که به ویروس کرونا مبتلا نشود، این افراد نمازهای فرضی خود را در خانه‌های خود ادا کنند.»

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف همچنان گفت: افرادی که برای ادای نماز عید سعید فطر هم در مساجد حضور می‌یابند، باید شروط فتوای عالمان دین در مورد رفتن به مساجد را رعایت کنند. در این فتوا که در تاریخ 12 حمل به نشر رسید، اتخاذ تدابیر صحی به‌خاطر جلوگیری از شیوع کرونا در آن واجب خوانده شده است.

آقای منیب در نشست دیروز نیز تأکید کرد کسانی که به این شروط بی‌توجهی کنند، از منظر «شرع» گنه‌کار و مسئول ضررساندن به دیگران محسوب می‌شوند.

در همین حال، طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت گفته است که  تمامی راه‌های عمومی و فرعی در روزهای عید مسدود و از رفت‌وآمدهای غیرضروری در کابل جلوگیری می‌شود.

این در حالی است که تاکنون نُه‌هزار و 216 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. از این میان، 993 نفر آنان بهبود یافته و 205 نفرشان نیز جان باخته‌اند.

وزارت صحت: عید را در خانه‌‌های تان تجلیل کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد