شکایت-زنان-از-افزایش-خشونت-مردان‌-در-روزهای-قرنطین

وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که جامعه زنان افغانستان از افزایش خشونت‌های خانواده‌گی در روزهای قرنطین شکایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالمنان شیوای شرق، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، روز چهارشنبه، چهاردهم جوزا، در یک نشست خبری گفت که براساس «اعتراضات و دادخواهی» جامعه زنان، خشونت‌های خانواده‌گی در روزها و شرایط قرنطین در کشور افزایش یافته است.

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست خبری از مردم خواست که جلو افزایش خشونت‌های خانواده‌گی را بگیرند و تلاش کنند تا آن را به صفر برسانند.

شیوای شرق در این نشست خبری گفت که رسالت «انسانی و دینی» مردان است که در شرایط کرونایی علیه خانواده خشونت نکنند.

وی توصیه کرد که در این شرایط باید مردان در کارهای خانه و آموزش کودکان سهم بگیرند و برای ایجاد سهولت‌ها برای خانواده و کم کردن فشار روانی زنان تلاش کنند.

این درحالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی گفته بود که شماری از زنان در جریان تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا با خشونت مواجه شده‌اند.

او این پیام را در اواسط ماه حمل زمانی منتشر کرده بود که در بیش‌تر کشورها به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرنطین وضع شده بود. دبیر کل سازمان ملل متحد  گفته بود که خانه‌ها باید امن‌ترین محل برای زنان باشند.

دبیرکل سازمان ملل از دولت‌ها نیز خواسته بود که به عنوان بخشی از برنامه‌ مبارزه با کرونا، حمایت از زنان را در جریان قرنطین اولویت دهند.

شکایت زنان از افزایش خشونت مردان‌ در روزهای قرنطین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد