تطبیق-طرح-تنظیم-کسب‌وکار-در-مرحله-اوج-فلاکت-کرونا

کمیته‌ی ملی مبارزه با ویروس کرونا که طرح تازه‌ای را به نام «طرح تنظیم کسب‌وکار در مرحله اوج فلاکت کرونا»‌ اعلام کرده، گفته که این طرح سر از امروز یک‌شنبه(۱۸، جوزا) اجرایی است.

به گزارش افغان نیوز: حکومت با ثبت نزدیک به ۲۰ هزار بیمار کووید-۱۹، به گونه رسمی اعلام کرد که کشور وارد مرحله فلاکت‌بار کرونا شده است. والی کابل از احتمال ابتلای بیش از یک میلیون شهروند در کابل به ویروس کرونا خبر داده است.

کمیته‌ی ملی مبارزه با ویروس کرونا که طرح تازه‌ای را به نام «طرح تنظیم کسب‌وکار در مرحله اوج فلاکت کرونا»‌ اعلام کرده، گفته که این طرح سر از امروز یک‌شنبه، هژدهم جوزا اجرایی است.

در این طرح آمده است که پوشیدن ماسک در اماکن عمومی پس از این اجباری است و فاصله‌های دو متری میان مردم نیز باید رعایت شود. حکومت هم‌چنان تجمّعات بیش از ۱۰ نفر و خروج بزرگ‌سالان از خانه را ممنوع کرده است.

این در حالی است که تعطیلی مدارس دینی، مکاتب و مراکز تحصیلی دولتی و خصوصی نیز برای سه ماه تمدید شد و تصریح شده که اگر وضعیت پیش از سه ماه بهبود یابد، کابینه در مورد بازگشایی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.

در این طرح که در مراحل «کوتاه‌مدت»، «میان‌مدت» و «بلندمدت» اجرایی می‌شود، تصریح شده است که فعالیت‌ هتل‌های عروسی، سالون‌های ورزشی و پارک‌های تفریحی را تا سه ماه آینده هم‌چنان متوقف می‌مانَد و برگزاری مراسم فاتحه و گردهم‌آیی‌های فرهنگی و اجتماعی نیز ممنوع است.

طرح تنظیم کسب‌وکار در مرحله اوج فلاکت کرونا برای سه ماه پیش‌بینی شده و بر اساس آن، ضد عفونی کردن محیط‌های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران و رعایت شیفت‌های کاری در ادارات دولتی الزامی می‌شود.

در این طرح آمده است که تردد ملی‌بس و مینی‌بس‌ها هم‌چنان متوقف می‌مانَد و فعالیت وسایط نقلیه‌ای که بیش از چهار سواری داشته باشند، ممنوع است.

در طرح هم‌چنان تصریح شده است که شرکت‌های تولیدی و خدماتی تنها با رعایت مقررات صحی می‌توانند فعالیت‌شان را آغاز کنند. این طرح در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که کمیته مبارزه با کرونا در کابل پیش‌تر به برخی از اصناف اجازه کار را صادر کرده بود.

تطبیق طرح تنظیم کسب‌وکار در مرحله اوج فلاکت کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد