صرافان-افغانستان-قاتلان-دختر-ساله-باید-اعدام-شوند

اتحادیه شورای سراسری صرافان افغانستان هشدار داد که اگر قاتلان مهسا "دختر ۶ ساله" اعدام نشوند، به اعتصاب کاری‌ ادامه خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: اتحادیه شورای سراسری صرافان افغانستان امروز (شنبه، ۲۵ حوت) با بستن دکان‌های صرافی خواستار رسیدگی به پرونده‌ی قتل «مهسا»ی شش ساله شد.

سرای شهزاده، حمید سنتر، حیدری سنتر، گلبهار سنتر، آریانا مارکیت وعمادی مارکیت در کابل، صرافی های خراسان مارکیت در هرات، صرافی های کفایت مارکیت در مراز شریف، مارکیت صرافی در کندهار و همچنان صرافی های ولایت ننگرهار و چندین ولایت دیگر در پیوند به این قضیه دست به اعتصاب کاری زده اند و خواستار اعدام قاتلین مهسا دختر یکی از صرافان شهر کابل شدند.

میر افغان ساپی، رئس اتحادیه شورای سراسری صرافان افغانستان با نکوهش قضیه قتل مهسا از حکومت می خواهد که بدون قید و شرط عاملان قتل و اختطاف مهسا را باید به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کند.

آقای ساپی تصریح می کند که این اولین و آخرین اختطاف و قتل فرزندان و نزدیکان صرافان نبوده و نیست بلکه بی توجهی و بخشش قاچاقبران انسان باعث باعث شده تا این نوع جنایت ها روز به روز افزایش یابد.

رئیس اتحادیه شورای سراسری صرافان افغانستان می افزاید؛ اختطاف چیانی که مهسا را ربوده و به شهادت رسانیده اند باید در جای پر نفوس شهر کابل اعدام شوند تا درس عبرتی برای سایر آدم ربایان باشد.

در همین حال، دادگل اسدزی، معاون اتحادیه شورای سراسر صرافان افغانستان اضافه نمود که دولت در تامین امنیت صرافان کمترین توجه را داشته و خانواده های صرافان طی یک سال گذشته شاهد ده ها مورد قتل و اختطاف از سوی آدم ربایان بوده اند.

آقای اسدزی تاکید کرد که صرافان می توانند سرمایه هایشان را به خارج از کشور انتقال داده کار کنند اما خوش دارند که این سرمایه های از کشور بیرون نرود و ضربه به اقتصاد کشور وارد نشود.

مرتضی احمدی پدر مهسا و یکی از صرافان شهر کابل که در این اعتصاب شرکت نموده بود از حکومت حکم اعدام دختر شش ساله اش را می خواهد تا مرحمی بر دل غم دیده ای او شود.

پدر مهسا می گوید؛ اختطاف چیان را بعد از تماس دومی که با او گرفته بودند، شناسای نموده است که دو تن از دکانداران سر کوچه خانه وی بوده اند و از پدر مهسا درخواست سیصد هزار دالر نموده بودند. 

سعید نعیم، عبدالمتین، محمد گل، عاقل احمد، زرگ گل ، نیکزاد ، نجیب الله، عبدالکریم، حاجی نادر قندهاری، حاجی پیدا گل یازده تن از متضرین و قربانیان اختطاف و حملات مسلحانه در کابل، مزار شریف و کندهار هستند که طی یک سال برای فزندان این صرافان رخ داده است.

گفتنی است که «مهسا»ی شش ساله به تاریخ ۱۹ حوت سال جاری از سوی افراد ناشناس از مربوطات پروژه‌ی ۳۱۵ ناحیه‌ی یازدهم شهر کابل ربوده شده بود.

به دنبال آن فرماندهی پولیس کابل روز چهارشنبه (۲۲ حوت) اعلام کرد که عاملان قتل «مهسا» از سوی نیروهای پولیس بازداشت شده‌اند.

رییس‌جمهور اشرف غنی نیز به ارگان‌های ذی‌ربط هدایت داده بود تا این قضیه را به گونه‌ی جدی پی‌گیری کرده و عاملان آن را مجازات کنند.

دادستانی کل نیز گفته بود که فرهنگ معافیت پایان یافته و عاملان قتل «مهسا» پس از بازداشت، انتظار مجازات را می‌کشند.

صرافان افغانستان: قاتلان دختر 6 ساله باید اعدام شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد