صلیب-سرخ-۳۳-شفاخانه-را-در-افغانستان-تجهیز-می‌کند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) می‌گوید که به کمک‌های خود در بخش صحت ادامه داده و اکنون، مسئولیت تامین و تجهیز ۳۳ شفاخانه را در افغانستان بر عهده دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ صلیب سرخ به تازگی در صفحه رسمی توییترش نوشته‌است که فعلا مسئولیت ۳۳ شفاخانه را در سراسر افغانستان به عهده داشته و تمام امکانات و تجهیزات صحی این شفاخانه‌ها را تهیه می‌کند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قبلا هم گفته‌بود که هم‌اکنون حقوق ماهانه بیش از ۱۰ هزار کارمند صحی را در تمام ولایات افغانستان پرداخت می‌کند.

این کمیته خاطرنشان کرده که با پشتیبانی مالی از نظام صحی افغانستان میلیون‌ها نفر در این کشور به مراقبت‌های ضروری بهداشتی دست‌رسی خواهند یافت.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان افغانستان با بحران شدید اقتصادی مواجه شده و از چندین ماه به این‌سو، مامورین دولتی به ویژه کارمندان صحی معاش ماهانه خود را دریافت نکرده‌اند.

این کمیتۀ همچنین تاکید کرده است که آنان به تلاش‌های شان، برای بهبود سکتور صحت و رسیدگی به کارمندان بهداشتی در بخش‌های افغانستان ادامه خواهند داد.

در همین حال، جاوید هژیر؛ سخنگوی وزارت صحت طالبان گفته‌بود که وزارت صحت برای تمویل و تجهیز این مراکز تلاش کرده و سازمان جهانی صحت و یونیسف پذیرفتند که در کنار مراکز درمانی مربوط پروژۀ صحتمند، ۳۳۷مرکز صحی دیگر را نیز تمویل و تجهیز کنند.

به گفتۀ این وزارت، پیش از این، دو هزار و ۲۳۱ مرکز درمانی مربوط به پروژه صحتمندی – یکی از پروژه‌های بزرگ صحی افغانستان – می‌شد که بانک جهانی تمویل می‌کرد؛ اما با تغییر نظام در افغانستان این پروژه به گونه کامل متوقف شد.

صلیب سرخ ۳۳ شفاخانه را در افغانستان تجهیز می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد