طالبان-باید-عدالت-اجتماعی-را-تامین-کنند

آگاهان مسائل سیاسی در افغانستان می‌گویند که امارت اسلامی باید حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی و شایسته سالاری را در ساختار نظام خود مراعات کنند.

به گزارش افغان نیوز؛  تاج‌الدین نوری، آگاه مسایل سیاسی در مصاحبه با افغان نیوز گفت که امارت اسلامی باید بخاطری تحکیم وحدت ملی و تامین امنیت، شایسته سالاری را رعایت و افراد متخصص  را در نظام برگزینند.

آقای نوری افزود که امارت اسلامی باید از قوم‌گرایی، سمت گرایی پرهیز کنند و روی اعتماد سازی میان دولت و ملت کار نمایند. درحالیکه اکنون در چوکات خودمانی حکومت می‌کنند و به فکر ملت نیستند، این عمل پیامد خوبی در پی نخواهد داشت.

وی همچنان تصریح کرد که طالبان خود را در کشور حاکم ندانند بلکه به عنوان خادم کار کنند و به مشکلات مردم توجه جدی نمایند تا با سرنوشت حکومت پیشین مواجه نشود.

او گفت که پس از تسلط امارت اسلامی شهروندان زیادی از جمله جوانان تحصیل کرده و افراد با تجربه به کشور های بیرونی مهاجرت کردند، اما امارت باید از کارد های علمی در ساختار نظام خود استفاده کنند و نگذارند خبره‌گان کشور آواره شوند.

این درحالی است که با گذشت بیش از چهار و نیم ماه از حکومت امارت اسلامی طالبان، تاکنون هیچ کشوری بخاطری به رسمیت شناختن حکومت چراغ سبز نشان نداده است.

طالبان باید عدالت اجتماعی را تامین کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد