عالیه-عزیزی-با-گذشت-شش-ماه-هنوز-ناپدید-است

دیده‌بان حقوق بشر پس از شش ماه از ناپدید شدن عالیه عزیزی اعلام کرد که طالبان باید او را از زندان آزاد و یا مخفی‌گاه‌اش را نشان دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ این نهاد، امروز (چهارشنبه، ۳۱ حمل) در گزارشی گفته است که از ناپدید شدن عالیه عزیزی، رییس زندان زنان هرات شش ماه می‌گذرد و احتمال می‌رود که به زور ناپدید شده باشد.

در گزارش آمده است که مقام‌های طالبان باید به‌سرعت و با اطمینان در مورد ناپدید شدن عالیه عزیزی تحقیق، او را از زندان آزاد و یا مخفی‌گاه او را نشان دهند.

خانواده عزیزی برای یافتن او از دفتر والی هرات و رئیس زندان هرات کمک خواستند و از مقام‌های طالبان خواستند که در این مورد تحقیق کنند.

با این حال، مقام‌های طالبان به آن‌ها گفته‌اند که این یک موضوع خانوادگی است و در آن مداخله نخواهند کرد.

این نهاد به نقل از فرشته عباسی، پژوهش‌گر حقوق بشر در افغانستان گفته است: «ناپدید شدن اجباری یک جنایت فاحش است که در افغانستان ادامه خواهد داشت مگر این‌که مقام‌‌های طالبان در مورد پایان دادن به این رویه ظالمانه تصمیم جدی بگیرند و مسئولین را به دست عدالت بسپارند.»

دیده‌بان حقوق بشر پرونده‌ی عزیزی را ناکامی مقام‌های طالبان در بررسی اتهام‌های جدی نقض حقوق بشر می‌داند.

این نهاد افزوده است که طالبان باید به جای انکار از وقوع این نوع قضایا، اقدام‌های مشخصی را برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های جدی توسط نیروهای امنیتی خود اتخاذ کنند.

عالیه عزیزی شش ماه قبل در ماه اکتوبر پس از آن که از سوی طالبان به وظیفه‌اش در زندان زنانه هرات خواسته شد، ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت‌اش خبری نیست.

عالیه عزیزی با گذشت شش ماه هنوز ناپدید است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد