مجاهد-نیویارک‌تایمز-بین-افغان‌ها-تفرقه-می‌اندازد

سخنگوی طالبان گزارش نیویارک‌تایمز مبنی بر کشتن و ربودن نیروهای امنیتی حکومت پیشین را مغرضانه خواند و گفته است که این روزنامه‌ بین افغان‌ها عداوت‌افکنی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، روز چهارشنبه (۲۴ حمل) در واکنش به گزارش نیویارک‌تایمز، در توییترش نوشت که حکومت طالبان «عفو عمومی» اعلام کرده و هیچ‌کسی حق انتقام‌گیری را ندارد.

وی افزود: نیویارک‌تایمز تلاش کرده‌است که با انتشار این گونه گزارش بی‌اساس خود بین افغان‌ها کدورت و عداوت‌افکنی کند.

این در حالی‌ است که روزنامه‌ نیویارک‌تایمز به تازگی گزارش داده که طالبان در شش ماه اخیر حدود ۵۰۰‌ نیروی امنیتی حکومت پیشین را کشته و یا ناپدید کرده اند.

نیویارک‌تایمز نوشته که گزارش تحقیقی خود در مورد «اقدامات انتقام‌‍جویانه» طالبان را به طور مشترک با سازمان حقوق بشر و ۹ خبرنگار کار کرده و در آن با اعضای خانواده‌های قربانیان و بازماندگان آن‌ها مصاحبه کرده‌اند.

این روزنامه افزوده است که «۴۹۰ مورد» از این رویدادها را ثبت و بررسی کرده است، اما ممکن است تعداد واقعی آن‌ بیشتر باشد، زیرا اعضای خانواده بسیاری از قربانیان از انتقام هراس دارند و بنابراین بعید است که همه حوادث از این دست ثبت شود.

نیویارک‌تایمز در گزارش خود افزوده که طالبان در سراسر افغانستان به «حملات انتقام‌جویانه» دست زده‌اند و این اقدامات هنوز هم ادامه دارد.

مجاهد: نیویارک‌تایمز بین افغان‌ها تفرقه می‌اندازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد