عملیات-اشتباهی-در-غزنی-کشته-برجا-گذاشت

مقامات محلی ولایت غزنی می گویند که در نتیجه یک عملیات اشتباهیدر منطقه حوتقول ولسوالی جاغوری این ولایت ۸ تن از نیروی خیزش مردمی کشته شده اند.

به گزاش افغان نیوز: محمدعارف نوری، سخنگوی والی غزنی به رسانه ها گفته است که شب گذشته (۶حوت) در نتیجه عملیات هوایی بنا بر یک “کوردینات” اشتباه در منطقه حوتقول ولسوالی جاغوری این ولایت ۸ تن از نیرو های خیزیش مردمی کشته  و ۴ تن دیگر شان زخمی شده اند.

نوری در ادامه افزوده؛ هنوز مشخص نیست که این عملیات توسط قوای هوایی افغان صورت گرفته است یا ائتلاف بین المللی اما این نیروهای که هدف قرار گرفته اند خیزش مردمی هستند.

وی تاکید کرده که یک سو تفاهم صورت گرفته است که  گویا نیروهای امنیت ملی در این عملیات کشته و زخمی شده اند اما در حقیقت نیروهای خیزیش مردمی تحت حمایه  نیروهای امنیت ملی متاسفانه هدف این عملیات قرار گرفته اند.

این درحالی است که تلفات غیرنظامیان در حملات نیروهای ناتو و افغان یکی از اختلاف برانگیزترین مسائل در جنگ امریکا با شورشیان طالبان در افغانستان بوده است.

وزارت خارجه روسیه بارها از ایالات متحده امریکا خواسته تا تحقیقات در مورد حملات هوایی اشتباه در افغانستان را سرانجام خاتمه دهد.

عملیات اشتباهی در غزنی 8 کشته برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد