غنی-به-منظور-مبارزه-با-کرونا-برای-ولایت-بودجه-اختصاص-داد

رییس جمهور غنی برای مبارزه با ویروس کرونا به هر یک ولایات پکتیکا، لوگر، ارزگان، زابل، بامیان و دایکندی مبلغ ۳۰ میلیون افغانی، به ولایات غزنی، خوست و پکتیا هر کدام مبلغ ۶۰ میلیون افغانی و به ولایت قندهار مبلغ ۱۰۰ میلیون افغانی بودجه تخصیص داد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز، گزارش والیان غزنی، خوست، پکتیا، پکتیکا، لوگر، کندهار، ارزگان، زابل، بامیان و دایکندی را در خصوص اقدامات کمیته های ولایتی مبارزه با ویروس کرونا از طریق ویدیوکنفرانس، استماع نمود.

والیان متذکره، گفتند که به هدف مبارزه با ویروس کرونا، تدابیر دارند و در همکاری با علما و بزرگان قومی، روند آگاهی دهی را تسریع نموده و همچنان کمیته های را در مرکز و ولسوالی ها ایجاد کرده اند.

آنان خاطرنشان کردند که از تجمعات مردم جلوگیری صورت گرفته و هماهنگی لازم میان ادارات حکومتی، سکتور خصوصی، جامعه مدنی و شوراهای قریه به میان آمده است. همچنان افزودند که کنترول بالای قیمت ها وجود دارد، شماری از ساحات ضد عفونی شده و خواهان تدارک تجهیزات طبی بیشتر می باشند.

رئیس جمهور غنی خطاب به والیان گفت: والیان نمایندگان نظام اند و موفقیت شان موفقیت نظام می باشد. بنابراین، به هر یک ولایت پکتیکا، لوگر، ارزگان، زابل، بامیان و دایکندی مبلغ ۳۰ میلیون افغانی، به ولایات غزنی، خوست و پکتیا هر کدام مبلغ ۶۰ میلیون افغانی و به ولایت قندهار مبلغ ۱۰۰ میلیون افغانی، تخصیص و انتقال گردد.

وی به فضل محمود فضلی مشاور ارشد ریاست جمهوری هدایت داد تا در خصوص رفع نیازمندی ولایاتی که به امبولانس ها و بسترهای بیشتر نیاز دارند، تدابیر بگیرد.

آقای غنی همچنان گفت که در خصوص رفع ضرورت مواد غذایی در کوتاه مدت و وسط مدت تدابیر روی دست گرفته شده و امیدوارم والی ها در این قسمت تخمین های واقعبینانه شان را ارائه نمایند.

در اخیر این ویدیو کنفرانس رئیس جمهور گفت که در زمینۀ پائین آوردن قیمت انترنت هماهنگی لازم صورت گرفته و به والیان وظیفه داد تا پلان های شان را در راستای مبارزه با ویروس کرونا به گونۀ مرحله وار ارائه نمایند.

اشرف غنی با تاکید براینکه دولت برنامه های کاریابی را نیز روی دست دارد، تصریح کرد که از تمام والیان می خواهیم که محصولات فصلی ولایات شان را مشخص نمایند، تا برای حمایت و استفاده از آن، تدابیر لازم داشته باشیم.

غنی به منظور مبارزه با کرونا برای 10 ولایت بودجه اختصاص داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد