غنی-امور-کشور-با-حکومت-دو-سره-پیش-نمی‌رود

رییس جمهوری غنی برای حل بحران سیاسی، ریاست و مدیریت روند صلح را برای عبدالله عبدالله رقیب سیاسی اش پیشنهاد کرده و گفته است که امور کشور با حکومت "دو سره" پیش نمی‌رود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر ریاست شورای عالی صلح این کشور را به عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین دولت این کشور پیشنهاد کرد.

آقای غنی در دیدار با رئیس و شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان همچنین تاکید کرد همانطوری‌که وعده داده، کابینهاش تا حد امکان "دارای وزنه سیاسی خواهد بود که همه افغانستان را نمایندگی کند."

او گفت: امور کشور با حکومت "دو سره" پیش نمیرود؛ او به رقیب انتخاباتیاش، عبدالله عبدالله که خود را رئیس جمهوری افغانستان میداند، پیشنهاد کرد ریاست "شورای عالی صلح" را به عهده بگیرد.

آقای غنی گفت: این پست میتواند پروتکل معاونت رئیسجمهور را داشته باشد و بودجه، امکانات و شیوه تصمیمگیری این مقام قابل بحث است و او "انعطاف کامل" دارد.

رییس جمهور گفت که به عبدالله عبدالله پیشنهاد کرده که "او و تمام همکارانش که مطرحاند، بیایند و لیست خود را پیش کنند".

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حدود شش ماه پیش برگزار شد. نتیجه این روند بیش از یک ماه پیش اعلام شد و کمیسیون مستقل انتخابات محمد اشرف غنی را برنده این روند اعلام کرد اما عبدالله عبدالله این نتایج را نپذیرفت و خود را برنده انتخابات اعلام کرد.

غنی: امور کشور با حکومت "دو سره" پیش نمی‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد