غنی-به-وزارت-صحت-اصلاحات-فرمایشی-قابل-قبول-نیست

رییس جمهور غنی خطاب به وزارت صحت عامه کشور گفت که تطبیق پروگرام ملی صحت افغانستان یکی از تعهدات من در کنفرانس جینوا می‌باشد. بنابراین، اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع قابل قبول نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، در نشستی با تیم تخنیکی مدیریت عملکرد(PMU) وزارت صحت عامه، گزارش عملکرد و طرح‌های این وزارت را استماع نمود.

احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه، طرح های خویش را در رابطه به انتقال پروژه های ساختمانی وزارت صحت عامه به اداره ملی عملیاتی و حمایوی و اصلاحات و مدیریت شفاخانه ها ارائه کرده و افزود که ۵۵ پروژه انکشافی در پنج برنامه ترتیب گردیده و پروسه بایومتریک کارمندان آن در حال تکمیل شدن است.

حبیب ځدراڼ، معین وزارت مالیه در این جلسه گفت که اهداف اکثر پروژه های انکشافی معلوم نمی‌باشد و معاشات و مصارف اداری آن بیشتر بوده و تحلیل خویش را در این مورد با مقام عالی ریاست جمهوری شریک خواهیم ساخت.

رئیس جمهور غنی گفت: هر پروژۀ که اهداف و طریقۀ مصرف ندارد، قابل پدیرش نیست و مصرف پول باید جهت واضح و مقصدمحور داشته باشد و مردم باید شاهد اساسی تغییرات باشند.

وی گفت که وزارت صحت عامه، استماعیه بودجه را خودش انجام میدهد، اما برای آن باید اسناد، شواهد، پیشنهادات و میکانیزم های واضح و ابتدایی وجود داشته باشد. وی افزود که اهداف واضح و دستآوردهای هربرنامه را می خواهم که بدون آن، منابع قطع می گردد.

اشرف غنی خاطرنشان کرد: هرپروژه باید وضاحت داشته باشد که چگونه باعث تغییر می گردد. تمرکز اصلی وزارت صحت عامه باید بر مریضان و خدمات صحی باشد. زیرا مردم برای صحت یابی شان پول زیاد می دهند، اما نتیجه اندک بدست می آورند. بنابراین، به مدیریت حفظ الصحه و شفاخانه ها باید توجه اساسی صورت گیرد.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که تطبیق پروگرام ملی صحت افغانستان یکی از موارد تعهدشده من در کنفرانس جینوا می باشد و به گونۀ اساسی تطبیق خواهد شد.

وی افزود که  اصلاحات فرمایشی و ضایع ساختن منابع قابل قبول نیست، زیرا مردم  خواستار خدمات اساسی و نتایج عملی می باشند.

این درحالی است که در موج اول گسترس ویروس کرونا، چگونه‌گی مصرف بودجه مبارزه با این کرونا در کابل و ولایت‌ها با شائبه فساد و اختلاس گسترده همراه بود.

غنی به وزارت صحت: اصلاحات فرمایشی قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد