فرمانده-سپاه-پاسداران-ایران-در-حمله-هوایی-امریکا-کشته-شد

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، در حمله‌ بالگردهای ایالات متحده امریکا در بغداد کشته شده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اقدام به کشتن قاسم سلیمانی کرده‌اند.

مقام‌های ایرانی کشته شدن قاسم سلیمانی را تایید کرده اند و سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است:« سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای امریکایی به شهادت رسید».

خبرگزاری‌های ایرانی نوشته است که در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی میدان هوایی بغداد، چند نفر از اعضای این سازمان کشته یا زخمی شدند.

پنتاگون هدف از این حمله را در بیانیه خود «اقدام‌های دفاعی قاطع برای محافظت از کارمندان امریکا در خارج از کشور» عنوان کرده است.

نیروهای خیزش مردمی عراق کشته شدن ابومهدی المهندس، معاون فرمانده این نیروها و فرمانده گروه کتائب حزب الله را نیز در این حمله تأیید می‌کنند.

قاسم سلیمانی در دهه اخیر به حیث یک فرمانده محبوب و همه‌کاره‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بود و کارشناسان می‌گویند که اکنون با مرگ او، یکی از مهم‌ترین طراحان و فرماندهان سیاست منطقه‌یی ایران از دست رفته است.

کشته شدن قاسم سلیمانی در حالی رخ می دهد که افزایش تنش‌ها در عراق نیز که در هفته اخیر با حملات متقابل حشدالشعبی و امریکا به اوج رسیدند.

فرمانده سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی امریکا کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد