فرمانده-پولیس-ولایت-ارزگان-معرفی-شد

وزارت امور داخله ؛ مل پاسوال ولی جان سرحدی را به حیث فرمانده جدید پلیس ولایت ارزگان معرفی کرد، در این اواخر نا امنی ها در این ولایت چالش بزرگ سر راه نیروهای امنیتی بوده است.

 به گزارش آٰژانس افغان خبر؛ در خبرنامه وزارت امور داخله آمده است که بر اساس پیشنهاد این وزارت ومنظوری مقام عالی ریاست جمهوری افغانستان مل پاسوال ولی جان سرحدی افسر احتیاط ریاست پیژنتون وزارت امورداخله در بست مل پاسوال به عنوان قوماندان امنیه ولایت ارزگان تعیین شد.

این در حالی است که پیش از این عبدالرکریم خادم زی، رییس شورای ولایتی ارزگان گفته بود که فرمانده پلیس این ولایت به دلیل عدم مدیریت سالم از سمت اش برکنار و به کابل خواسته شده است.
انتقادها پس از آن بر محمد ویس صمیمی، فرمانده پیشین پولیس ارزگان وارد شد که طالبان با راه اندازی چندین حمله گروهی و تروریستی توانستند تا نزدیکی شهر ترینکوت مرکز این ولایت پیش روی کنند.

هرچند نیروهای امنیتی مانع تصرف شهر ترنیکوت مرکز ولایت ارزگان توسط طالبان شدند، اما افزایش نا امنی ها در این ولایت باعث برکناری فرمانده امنیه آن ولایت شد.

در حال حاضر نیز شاهراه ارزگاه-قندهار از سوی طالبان مسلح مسدود است، و در شماری از ولسوالی های این ولایت مخالفان مسلح فعالیت دارند.

همچنان حمله هوایی نیروهای آمریکایی بر سربازان پلیس در ولایت ارزگان از موضوعات جنجال برانگیز دیگر بود، که نمایندگان این ولایت در مجلس نمایندگان و سنا خواستار پرداخت غرامت از سوی آمریکا به فامیل سربازان جان باخته شدند.

 

فرمانده پولیس ولایت ارزگان معرفی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد