مرکز-صحی-ایتالیایی-برای-تداوی-قربانیان-جنگ-در-افغانستان-فعالیت-میکند

کشور ایتالیا در سراسر افغانستان دو شفاخانه ایمرجنسی و ۴۶کلینیک صحی دارد که هزاران داکتر و متخصص در عرصه تداوی قربانیان جنگ در این مکان ها فعالیت دارند.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، روز گذشته با تعدادی از مسوولین شفاخانه‌های ایمرجنسی ایتالیایی‌ها در افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، دی جان پانیک و ایمانویل نانینی دو تن از مسوولین شفاخانه‌های ایمرجنسی ایتالیایی‌ها در افغانستان گفتند، آنها تا اکنون ۴۶ کلینیک صحی و دو شفاخانه در افغانستان دارند که یک شفاخانه در کابل و دیگری در لشکرگاه هلمند می‌باشد.

آنها افزودند که شفاخانۀ‌ ایمرجنسی کابل در هر سال شش‌هزار مریض و شفاخانۀ ایمرجنسی لشکرگاه حدود پنج‌هزار مریض را مداوا می‌نماید که اکثر آنان قربانیان جنگ می‌باشند.

مسوولین شفاخانه‌های متذکره خاطر نشان کردند که هزار تن افغان‌ها و ۵۰ تن داکتران خارجی با آنان مصروف کار می‌باشند و کار را روی شفاخانۀ سومی ۲۰ بستری در ولایت پنجشیر آغاز نموده‌اند که به‌زودی به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس‌جمهور غنی از آنان تشکری کرد که در شرایط دشوار به افغان‌ها کمک نموده‌‌اند و قربانیان جنگ را تحت مداوا قرار داده‌ا‌ند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی گفت: از خدمات شما؛ کودکان، زنان و به‌ویژه قربانیان جنگ مستفید شده‌ا‌‌ند، شما خدمات خوب و معیاری را عرضه نموده‌اید که من به‌نمایندگی از مردم افغانستان از شما، مردم و دولت ایتالیا قدردانی می‌نمایم.

رئیس‌جمهور افزود، من می‌خواهم که خدمات شفاخانه‌های ایمرجنسی ایتالیایی‌ها در کشور گسترش یابد و در این زمینه دولت آمادۀ هر نوع همکاری می‌باشد.

رئیس‌جمهور به‌منظور گسترش این خدمات به‌آنان اطمینان داد که نادر نادری مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک و داکتر تیمور علم در زمینه بهبود و گسترش خدمات‌رسانی این شفاخانه‌ها با آنان نشست می‌نمایند و در این عرصه همکاری خواهند کرد.

48مرکز صحی ایتالیایی برای تداوی قربانیان جنگ در افغانستان فعالیت میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد