رئیس-جمهورغنی-قرار-داد-صحی-را-خلاف-سیستم-تدارکاتی-ارزیابی-کرد

رئیس جمهورغنی با مسئولین زوارت صحت عامه ۲۷قرارداد بسته خدمات صحی اولیه (BPHS) و بسته خدمات اساسی برای شفاخانه ها(EPHS) را بررسی کرده، خلاف روند سیستم تدارکاتی عنوان کرد.

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در نشستی با مسئولین وزارت صحت عامه، اداره تدارکات ملی و بانک جهانی، قراردادهای بسته خدمات صحی اولیه (BPHS) و بسته خدمات اساسی برای شفاخانه ها(EPHS) مربوط وزارت صحت عامه در ۲۱ ولایت کشور را خلاف سیستم پروسه قراردادهای تدارکاتی دانست.

رئیس جمهور غنی در این نشست، گفت: مردم از خدمات ۲۷ موسسه غیر دولتی که در عرصۀ صحت در ۲۱ ولایت کشور فعالیت می کنند، رضایت ندارند.

رئیس جمهور گفت که با موجودیت فساد، بی کفایتی، عدم پرداخت معاشات به کارکنان صحی در زمان معینه آن، و نبود سهولت ها صحی در موسسات غیر دولتی متذکره، زندگی اکثر مادران در زمان زایمان به خطر مواجه است.

محمد اشرف غنی، قراردادها با این موسسات را در سه سال گذشته خلاف سیستم تدارکاتی دانست و به همین علت قرارداد های مذکور را به عوض سه سال برای مدت شش ماه تمدید کرد.

رئیس جمهور گفت: خدمات و کارکردهای ۲۷ موسسه غیر دولتی صحی ملی و بین المللی را که در ۲۱ ولایت کشور فعالیت دارند، از طریق ویدیو کنفرانس با والیان آن ولایات، مورد ارزیابی قرارداده خواهد داد.

رئیس جمهور به وزیر صحت عامه هدایت داد، تا روند تطبیق پروژه های مذکور را به طور دقیق بررسی کرده و گزارش یافته های خویش را با ریاست جمهوری شریک سازد. وی افزود که از این پس همه ساله پس از ارزیابی و با توجه به چگونگی ارائه خدمات موسسات مذکور، با آنان قرارداد صورت خواهد گرفت. 

شُبهم چودری مسئول بانک جهانی برای افغانستان، با تایید سخنان رئیس جمهور گفت که بعد از تطبیق پروژه ها در عرصه صحت از سوی موسسات غیردولتی، خدمات، تاثیرات و نتایج پروژه های مذکور با مستفید شوندگان مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه گفت که در وزارت صحت عامه بر ضد فساد اداری اقدامات صورت گرفته است. وی افزود که هر کارمند وزارت صحت عامه که به فساد اداری آغشته باشد، به ارگان های عدلی و قضایی معرفی خواهد شد.

رئیس جمهورغنی 27قرار داد صحی را خلاف سیستم تدارکاتی ارزیابی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد