موج-سوم-کرونا-از-شرق-به-غرب-کشور-در-حرکت-است

وزارت صحت عامه می‌گوید که موج سوم ویروس کرونا در افغانستان از شرق به غرب در حرکت بوده و بیشترین واقعات در ولایات ننگرهار، لغمان، کندهار، کابل، هرات و نیمروز و اندکی در ولایت خوست به ثبت رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: نشست مشورتی به ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور عصر دیروز شنبه(۱۱، ثور) با شماری از متخصصین صحی افغان مقیم امریکا و اروپا از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد.

در این نشست، مسئولین وزارت صحت عامه خاطرنشان کردند که موج سوم ویروس کرونا در افغانستان تشخیص داده شده است که از شرق به غرب در حرکت بوده و بیشترین واقعات در ولایات ننگرهار، لغمان، کندهار، کابل، هرات و نیمروز و اندکی در ولایت خوست به ثبت رسیده است.

آنان گفتند که دستگاه‌های تست ویروس کرونا که اکنون ۲۴ لابراتوار آن در ۱۸ ولایت موجود است، تا اخیر ماه جون به تمام ولایات گسترش خواهد یافت.

رئیس جمهور غنی در مورد رفع معضله کمبود آکسیجن تاکید کرده، گفت که در این زمینه باید همکاری سکتور خصوصی جلب شود و همین‌گونه بالای یک پلان بخاطر مدیریت معضله کار صورت گیرد.

وی تصریح کرد که تطبیق واکسین و آکسیجن باید اولویت بندی شود و بخش‌های آسیب پذیر در اولویت قرار بگیرند. 

آقای غنی همچنان گفت که جلسات مشورتی با متخصصین صحی افغان مقیم امریکا و اروپا به منظور بحث بیشتر در خصوص مدیریت موج سوم ویروس کرونا ادامه یابد.

این درحالی است که براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از ۵۳ هزار نفر بهبود یافته و بیش از دوهزار و ۶۰۰ نفر دیگر جان داده‌اند.

موج سوم کرونا از شرق به غرب کشور در حرکت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد