مولوی-انصاری-مرگ-مسلمان-در-اثر-بیماری-کرونا-شهادت-است

مجیب‌الرحمان انصاری، امام مسجد جامع گازرگاه ولایت هرات اعلام نموده که "مرگ مسلمانان در اثر این بیماری شهادت و مرگ کفار هلاکت است."

به گزارش افغان نیوز: وزارت حج و اوقاف افغانستان چند روز قبل فتوا صادر کرد که مردم تمامی نمازها را تا زمانی که ویروس کرونا شایع است در خانه بخوانند؛ اما شماری از مردم در عمل آن را جدی نگرفته‌اند.

باوجود وضع محدودیت تردد و تجمعات در روزهای گذشته، ویدیوهایی از سخنرانی مجیب‌الرحمان انصاری، امام مسجد جامع گازرگاه ولایت هرات در گردهمایی هزاران نفری دست به دست می‌شود.

وی در این گردهمایی با اشاره به شیوع کرونا در افغانستان می‌گوید که مسلمانان نباید از این ویروس ترسی داشته باشند زیرا "مرگ مسلمانان در اثر این بیماری شهادت و مرگ کفار هلاکت است."

انصاری با وجود حضور در جمع هزاران نفری تاکید می‌کند که براساس قوانین اسلامی افرادی که معذور هستند می‌‌توانند در خانه نماز بخوانند و در جماعت حاضر نشوند.

در هرات که کانون ویروس کرونا در افغانستان خوانده می‌شود و نخستین واقعه مثبت کرونا نیز در همین ولایت به ثبت رسید علیرغم وضع محدودیت در تردد و تجمعات هر از گاهی گردهمایی این چنینی از سوی آقای انصاری راه اندازی می‌شود.

آقای انصاری از چهره‌های مذهبی هرات است. او پیش از این نیز بارها اظهارات جنجالی داشته که واکنش‌‌های مخالف بسیاری از مردم افغانستان و فعالان مدنی را به همراه داشته است.

اظهارات و نصب تابلوهای به باور بسیاری زن ستیزانه آقای انصاری در سطح شهر هرات و ممانعت از حضور خبرنگاران زن از دیگر اقدامات واکنش برانگیز او در ماه‌های اخیر بوده است.

مولوی انصاری: مرگ مسلمان در اثر بیماری کرونا شهادت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد