مومند-صادرات-کشور-درصد-افزایش-یافته-است

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می‌گوید که در یک‌و نیم سال گذشته ۴۵ درصد صادرات افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در گفتگو با آژانس افغان نیوز گفت که در یک‌و نیم سال گذشته، تجارت افغانستان با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده است.

مومند افزود که در این مدت، سکتور خصوصی افغانستان توانست تجارت و صادرات کشور را پایدار حفظ نماید.

آقای مومند افزو که در یک و نیم سال گذشته تاجران و سرمایه‌گذاران با محدویت‌های زیادی از جمله محدودیت‌های بانکی روبرو بود اما؛ واردات و صادرات در داخل کشور جریان داشت و در ۶ ماه اخیر سال ۱۴۰۰ تاجران توانستند، ۴۵ درصد صادرات باشند.

او تاکید کرد که هم اکنون تولیدات داخلی به کشور‌های همسایه از جمله ایران، پاکستان، هند و چین صادر می‌شود.

سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان از افزایش تولیدات داخلی و صادرات آن خبر داده و گفت که هم اکنون امنیت تامین است و سرمایه‌گذران می‌توانند بدون هراس در کشور، سرمایه گذاری نمایند.

آقای مومند گفت که سکتور خصوصی در تلاش است با سرمایه‌گذاری برای شهروندان ایجاد شغل نماید تا دیگر جوانان راه مهاجرت را به کشورهای خارج در پیش نگیرند.

 او از امارت اسلامی خواستار توجه جدی در بخش سکتور خصوصی شده وگفت که هنوز مشکلات و محدودیت‌های بانکی در برابر تاجران و سرمایه‌گذران وجود دارد.

سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت که امارت اسلامی باید در زمینه‌ای پروژه‌های نا تمام ستکور خصوصی که به حمایت جامعه جهانی اجرا می‌شد، توجه جدی نماید تا کار این پروژه‌ها دوباره آغاز شود.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

مومند: صادرات کشور 45 درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد