نامه‌-کارمندان-شفاخانه‌ی-کووید-۱۹-کندز-به-رییس-جمهور

داکتران، پرستاران و صفاکاران تنقیص‌شده‌ی شفاخانه کووید-۱۹ کندز خطاب به رییس جمهور غنی نوشته اند که امید داریم به عرایض ما توجه کنید و در حصه اجرای معاش یک ماهه، سرنوشت دوماهه‌ی قرارداد ما، از برکناری وظایف ما و انتخاب و گزینش افراد دانش آموخته و متعهد در بخش مدیریت اداری این شفاخانه، به نهادهای ذی‌ربط هدایت فرمایید.

به گزارش افغان نیوز: ما داکتران، پرستاران و پرسونل خدماتی شفاخانه‌ی کووید-۱۹ کندز، مجدداً احترامانه خدمت شما چنین به عرض می‌رسانیم:

- در زمانی که ما آماده‌ی کار و خدمت در بخش کرونا شدیم، بسیاری از کارمندان دیگر نمی‌خواستند در این بخش مخاطره‌آمیز کار کنند، ما که با قبول ریسک و با جسارت اسلامی و افغانی‌مان آغاز به کار کردیم، ریاست صحت عامه از ما تعهد ادامه‌ی کار را گرفت و بیان داشت که در صورت ترک کار، شما را به سارنوالی معرفی می‌کنیم و در صورت مصابیت و مرگ، حسب جان در جمهوری اسلامی افغانستان به ورثه شما امتیازات شهدای نیروهای امنیتی داده خواهد شد و آی‌دی کارت‌هایی با قرارداد سه ماهه برای ما توزیع گردید.

- زمانی‌که پروژه‌ی مبارزه با کرونا همراه با دفتر محترم جک ( JACK ) قرارداد شد، ۹۹ تن از منصوبان این شفاخانه جذب و بقیه تنقیص شدند که در ادامه، کارکنان صحی تنقیص شده در پیوند به این اقدام اعتراض کردند، که مقام ولایت کندز نیز تعهد سپرد که دو ماه معاش کارمندان شفاخانه کووید-۱۹ با ۱۵ فی‌صد تنزیل از بودجه ولایتی اختصاصی این ولایت پرداخته خواهد شد.

- تا اکنون تمام خرج و مصارف، به شمول روزانه یک دست‌کش و ماسک، ترانسپورت، تهیه خورد و خوراک و ۱۰۰ افغانی قیمت کارت هویت‌مان را نیز از جیب خودمان پرداخته‌ایم و کارمندان اداری شفاخانه که همه از خطر دور و از جمع زورمندان بودند، تنقیص نشده و تا کنون هم استحقاق معاشات ما را به صحت عامه این ولایت نفرستاده‌اند و در هنگام مراجعه با ما برخورد زشت و زورگویی می‌کنند و می‌گویند که (مزاحم ما نشوید!) در حالی که ما در هر بخش وظایف قبلی خودمان را ترک کردیم و به جمع مبارزان علیه کرونا پیوسته‌ایم.

- قرارداد با دفتر جک تکرار اشتباه بود. همه مردم کندز می‌دانند که وقتی جک قرارداد آموزش معلمان را داشت، تا چه اندازه معارف کندز را بی‌کیفیت ساخت و هنگامی که سمینارهای ۲۰ روزه آموزشی را دایر می‌کرد، بیش‌تر از ۹۰ فی‌صد معلمین را در روز پایانی این دوره‌های آموزشی می‌خواست و سند فراغت از این دوره‌ها را برای‌شان می‌‌داد.

هم‌چنان اگر خدمات صحی خصوصی در این ولایت نباشد، وای بر حال کندزیان. از زمانی‌که دفتر جک بخش صحی را در کندز پیش می‌برد، به خداوند سوگند، شمار مصابین در کندز صد برابر شمار نشر شده‌ی آن شده است که این خود ضعف در امر رسیده‌گی به مریضان را نشان می‌دهد. هم‌چنان شفاخانه ۱۰۰ بستر را نیز به ۵۰ بستر کاهش دادند، چون بیش‌تر کارکنان جک به ویروس کرونا باور ندارند و می‌گویند که این تبلیغ حکومت برای جذب کمک‌ها است، در حالی که نه ماسک می‌پوشند و در وارد مریضان مثبت نیز از یک داکتر و پرستار در امر عرضه خدمات کار می‌گیرند که از این کارمندان در وارد افراد مشکوک نیز کار گرفته می‌شود که خود زنگ خطر بزرگی را به صدا درآورده است که می‌تواند به جای درمان، شفاخانه مکانی برای گسترش بیماری کووید-۱۹ شود.

جناب رییس صاحب جمهور!

امید داریم به عرایض ما توجه کنید و در حصه اجرای معاش یک ماهه، سرنوشت دوماهه‌ی قرارداد ما، از برکناری وظایف ما و انتخاب و گزینش افراد دانش آموخته و متعهد در بخش مدیریت اداری این شفاخانه، به نهادهای ذی‌ربط هدایت فرمایید؛ ورنه چنان‌که رییس صحت عامه کندز گفت، در صورت عدم تعهد و گریز از قرار و وظیفه در قیامت گریبان‌گیرتان خواهیم بود. ما هم‌چنان شکایت خودمان را که تعدادی از همکاران‌مان که در هنگام رسیده‌گی و مراقبت به هم‌وطنان‌مان به بیماری کرونا مصاب شده‌ایم، به الله قادر متعال خواهیم گفت.

بامهر

داکتران، پرستاران و صفاکاران تنقیص‌شده‌ی شفاخانه کووید-۱۹ کندز

شماره ارتباطی ۰۷۴۴۲۵۶۶۳۴

نامه‌ کارمندان شفاخانه‌ی کووید-۱۹ کندز به رییس جمهور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد