نزدیک-به-تُن-محصولات-صحی-بی‌کیفیت-حریق-شده‌است

اداره ملی غذا و ادویه طی یک سال، ۳۰۰ تن انرژی، مشروبات و مواد غذایی، ۲۰۰ تن ادویه تاریخ تیر شده و ۲۵۰ تن از محصولات صحی بی‌کیفیت را از بین برده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی غذا و ادویه امروز( شنبه، ۲۹ اسد) در گزارش‌دهی دولت به ملت گفت که نزدیک به ۲۵۰ تن ادویه و مواد غذایی و ۱۳۵ هزار سیروم پاراستامول تاریخ تیر شده نیز آماده از بین بردن است.

عمر گفت که تاکنون ۳هزار و ۷۶۶ قلم ادویه از طریق ۲۹۷ شرکت وارد افغانستان شده که برای چک و تجزیه به لابراتوارهای کشور فرستاده شده است که به همین ترتیب چک و کنترول ۱۴۶ قلم مواد غذایی وارد شده تکمیل شده است.

سرپرست اداره ملی غذا و ادویه می‌گوید که طی یک سال از ۲۳۳ شرکت تولیدی، ۴۴۷ عمده فروشی، ۶۵۸ پرچون فروشی، ۲۲ شفاخانه به همین ترتیب، این اداره از ۲۳۳ شرکت توریدی، ۴۴۷ عمده فروشی، ۶۵۸ پرچون فروشی و ۲۲ شفاخانه نظارت کرده که از این میان ۱۰۶ درملتون، ۱۱۵ عمده فروشی به گونه دایمی و موقت مهر و لاک شده است.

 او تاکید کرد که طی چهار ماه اخیر تست و کنترول ۵۴۶ کانتینر ادویه و ۹هزارو۱۹۰ کانتینر مواد غذایی وارد شده به کشور را تکمیل نموده است.

مسوولان اداره ملی غذا و ادویه می‌گویند که در تفاهم با تاجران تلاش‌های جدی پیرامون جلوگیری از قاچاق و ورود مواد بی‌کیفیت، مضر و همچنان افزایش تولیدات داخلی صورت گرفته است.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

نزدیک به 250 تُن محصولات صحی بی‌کیفیت حریق شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد