علما-میلادالنبی-عامل-وحدت-مردم-افغانستان-است

شماری علما با گرامی داشت از روز میلادالنبی، خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه و تامین امنیت سراسری در کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ شماری علما امروز ( شنبه، ۱۶ میزان) از میلاد پیامبر اسلام گرامی داشت به عمل آورده  و تاکید کردند که مسلمانان زمانی رستگار می‌شوند که زندگی‌شان را مطابق دین اسلام، آیات قرآن و احادیث نبوی عیار نمایند.

قاری احمد فواد کریمی، رییس مدرسه المزمل گفت که تجلیل از میلادالنبی و هفته وحدت، فرصت کم نظیر برای تقویت وحدت و همدلی برای مردم افغانستان است.  

کریمی در این محفل از امارت اسلامی خواستار بازگشایی مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم شده و تاکید کرد که دختران نیز مانند پسران این سرزمین باید در توسعه و آبادی کشور سهم فعال داشته باشند.

او گفت: امروز گروه‌های تروریستی از آدرس دین اسلام جنگ‌های خانمان‌سوزی را بر مردم افغانستان تحمیل کرده‌‌اند که عملکرد آنان خلاف دستور خداوند و ارزش‌های دین اسلام است.

کریمی از امارت اسلامی خواستار تامین امنیت سرتاسری در کشور شده و گفت که مسلمانان باید با تجلیل از میلاد پیامبر اسلام هم دیگر را به آغوش کشیده و ریشه‌های نفاق و شکاف‌های اجتماعی را برچینند.

در این محفل علمای دین از سجایای نیک، اخلاق پسندیده، رعایت حقوق بشر و نحوه حکومت‌داری حضرت محمد، پیامبر اسلام یادآوری کرده و گفتند: تجلیل و گرامی داشت از میلادالنبی در حقیقت روز تجدید پیمان مسلمانان در پیروی از قرآن و احادیث آن حضرت است.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

علما: میلادالنبی عامل وحدت مردم افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد