نگرانی-از-گسترش-ویروس-کرونا-و-بی‌تفاوتی-مردم

وزارت صحت با ابراز نگرانی از بی‌تفاوتی مردم نسبت به گسترش روز افزون ویروس کرونا می‌گوید که موج سوم این بیماری وارد مرحلۀ گردش اجتماعی شده و سرعت انتشار آن در مقایسه با موج های اول و دوم به شدت بیشتر است.

به گزارش افغان نیوز، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز پنج‌شنبه( 13، جوزا ) در برنامه افتتاح شفاخانه محمد علی جناح برای تداوی ویروس کرونا در غرب کابل گفت؛ اگر  شهروندان مسایل حفظ الصحه را رعایت نکنند، جامعه به یک بحرانی جدید خواهد رفت.

آقای مجروح افزود، تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور  به ویژه در کابل رو به افزایش بوده و کمبود آکسجن یک معضل بزرگ است. 

به گفته او، شفاخانه محمد علی جناح پیش از این با تمام امکانات طبی، بخش عاجل و مراقبت‌های جدی با ظرفیت صد بستر فعالیت داشت اما اکنون صد بستر دیگر نیز برای بیماران کووید 19 آماده شده است.

سرپرست وزارت صحت تاکید کرد که در شرایط ناگوار ما می توانیم تا 300 بستر دیگر را نیز در شفاخانه‌های دولتی ایجاد کنیم. بنابراین، روی محدودیت های تازه تصمیم گرفته خواهد شد.

او گفت که وزارت صحت از نگاه پرسنل صحی و شفاخانه مشکلی ندارد و یگانه چالشی که درحال حاضر وجود دارد، نبود دستگاه های آکسجن برای بیماران کرونایی است.

او افزود: « ۷ فابریکه تولید اکسجن در کابل داریم؛ اما به دلیل نیاز زیاد، تعهد و قراردادی که با ما دارند، را تکمیل کرده نمی‌توانند».

وحید مجروج بار دیگر در این نشست از بی‌توجهی مردم در قسمت رعایت‌نکردن دستورات صحی انتقاد کرد و گفت: «امیدوارم که رسانه‌ها وخامت موضوع را به مردم اطلاع دهند. زیرا گلوی ما دیگر توان برای فریادکشیدن فاجعه را ندارد.»

آقای مجروج تأکید کرد که در صورتی ادامه‌ی بی‌توجهی مردم، نپوشیدن ماسک و رعایت‌نکردن فاصله‌های اجتماعی، بحران مرگ‌باری در کشور رخ خواهد داد که وزارت صحت، قادر به حل آن نخواهد بود.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به شدت افزایش یافته است. با توجه به آمار که وزارت صحت روزانه نشر می‌کند، رقم مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا همه‌روزه بیش‌تر می‌شود.

نگرانی از گسترش ویروس کرونا و بی‌تفاوتی مردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد