نگرانی-رییس-جمهور-غنی-از-شیوع-ویروس-کرونا

رییس جمهور غنی مراتب همدردی خویش را با شهروندان و دولت های چین، ایران و ایتالیا که از شیوع ویروس کرونا در کشورهای شان بیشتر متاثر گردیده اند، ابراز نمود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز در جلسۀ کابینه که در ارگ دایر گردیده بود، گفت که مراتب همدردی خویش را با شهروندان و دولت های چین، ایران و ایتالیا که از شیوع ویروس کرونا در کشورهای شان بیشتر متاثر گردیده اند، ابراز نمود.

همچنان رئیس جمهور از فعالیت های وزارت صحت عامه کشور در جهت اتخاذ تدابیر لازم و پیشگیرانه غرض جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور و از امارت متحده عربی بخاطر کمک کیت های تشخیص ویروس کرونا، اظهار امتنان کرد.

وی افزود که جهت اتخاذ تدابیر احتیاطی و جلوگیری از شیوع این ویروس؛ لازم است تا شهروندان کشور طبق رهنمایی هائیکه از طرف وزارت صحت عامه به هموطنان صورت گرفته است، عمل نمایند و تمامی نهادهای دولتی به ویژه وزارت های مالیه، امور خارجه، معارف، تحصیلات عالی، حج و اوقاف، اطلاعات فرهنگ، امور مهاجرین و عودت کننده گان و اداره ارگان های محلی در این راستا با وزارت صحت عامه همکاری همه جانبه نموده و غرض مبارزه و جلوگیری از سرایت این ویروس؛ تدابیر جدی را در بنادر کشور روی دست گیرند.

این درحالی است که وزارت صحت ایران دیشب خبر داد که از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه، تعداد تلفات ویرس کورونا در این کشور از ۷۷ نفر به ۹۲ نفر رسیده و موارد مثبت آن از ۲۳۳۶ به ۲۸۲۲ نفر بلند رفته است.

این ارقام بعد از چین که مرکز شیوع این بیماری می‌باشد و اولین موارد آن در ماه دسمبر در آن مشاهده شد، در ایران بیشترین می‌باشد.

نگرانی رییس جمهور غنی از شیوع ویروس کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد