ارگ-پس-از-مراسم-تحلیف،-ریاست-اجراییه‌ای-وجود-ندارد

سخنگوی ریاست جمهوری اعلام نموده که هیچ یک از مکتوب‌هایی که از آدرس ریاست اجرایی صادر می‌شود، قابل اجرا نبوده» و فاقد اعتبار است.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفت که پس از مراسم تحلیف، هیچ ریاست اجراییه‌ای وجود ندارد.

او گفت که براساس وثیقه انتخاباتی محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور است و قضیه انتخابات پایان یافته و اکنون افغانستان دارای یک «حکومت مشروع» است.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه و رهبر تیم ثبات و همگرایی نیز اعلام نموده که حکومت وحدت ملی پایان یافته و پس از این، فرامین و احکام محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور فاقد اعتبار می‌باشد.

در اعلامیه قصر سپیدار به نقل از عبدالله عبدالله آمده است که رئیس‌جمهور دولت همه‌شمول جمهوری اسلامی افغانستان به‌زودی رئیس اجراییه دولت همه شمول را رسماً طی فرمانی معرفی می‌کند.

در اعلامیه تاکید شده است که به کارکنان ملکی و نظامی ریاست اجراییه پیشین هدایت می‌دهیم تا کما فی‌السابق به وظایف و مسوولیت‌های‌ روزمرۀ شان ادامه بدهند.

این درحالی است که  در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان نیز که در آن محمد اشرف غنی برنده اعلام شد، عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی‌اش نتایج را نپذیرفت، کشمکش جدی سیاسی خلق شد که با پادرمیانی جان کری؛ وزیر خارجه وقت امریکا، حکومت وحدت ملی ایجاد شد.

ارگ: پس از مراسم تحلیف، ریاست اجراییه‌ای وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد