نیروهای-امنیتی-در-نقض-حقوق-بشری-دست-دارند

رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت؛ پولیس محلی و دیگر نیروهای امنیتی نیز گاهی در کنار گروه‌های تروریستی در نقض حقوق بشری در افغانستان دست دارند.

به گزارش افغان نیوز: سیما سمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان هم‌چنان گفت پولیس محلی و دیگر نیروهای امنیتی نیز گاهی در کنار گروه‌های تروریستی در نقض حقوق بشری در افغانستان دست دارند.

وزیر داخله نیز در این برنامه رفتارهای غیر مسلکی نیروهای امنیتی را در برخی موارد پذیرفت اما وعده کرد که رهبری جدید وزارت داخله به این مساله به عنوان یک موضوع بسیار مهم نگاه کرده و جلو استفاده جویی‌ها را خواهد گرفت.

با این حال نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان نیز از وضعیت بد حقوق بشری در افغانستان نگرانی خود را بیان کرد و گفت هنوز هم متاسفانه استفاده از کودکان و زنان در بخش‌های مختلف افغانستان با گستردگی ادامه دارد.

او از ادامه بچه بازی در نقاط مختلف افغانستان و به ویژه در میان نیروهای امنیتی به شدت انتقاد کرد و از حکومت افغانستان خواست جلو این وضعیت را بگیرد.

در این برنامه فقر، بیکاری و ادامه جنگ از عوامل مهم دیگر نقض حقوق بشری در افغانستان دانسته شد و اشتراک کنندگان خواستار پایان دادن به وضعیت بد حقوق بشری در افغانستان شدند.

نیروهای امنیتی در نقض حقوق بشری دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد