آزار-و-اذیت-جنسی-تمام-نهادهای-اکادمیک-را-فرا-گرفته-است

رییس دانشگاه تعلیم و تربیت شهید استاد برهان الدین ربانی می‌گوید، به دلیل اهمیت ندادن به آزار و اذیت جنسی، امروز متاسفانه پدیده آزار و اذیت جنسی تمام نهادهای اکادمیک را فرا گرفته است و این پدیده در حال افزایش است.

به گزارش افغان نیوز: داکتر ذبیح الله اسدی، رییس دانشگاه استاد ربانی که روز دوشنبه (22 عقرب) در مراسم افتتاح تطبیق آزمایشی منع تبعیض، آزار و اذیت جنسی در دانشگاه شهید ربانی سخن می‌گفت، بیان داشت که آزار و اذیت جنسی در نهادهای اکادمیک کشور در حال افزایش است.

آقای اسدی تصریح نمود:" به دلیل اهمیت ندادن به آزار و اذیت جنسی، امروز متاسفانه پدیده آزار و اذیت جنسی تمام نهادهای اکادمیک را فرا گرفته است و این پدیده در حال افزایش است".

وی افزود که تمام ارگان‌های دولتی و خصوصی باید این مساله را جدی بگیرند و نهادهای عدلی و قضایی این گونه پرونده‌های را با قاطعیت پیگیری کنند.

او گفت:" این معضل یک معضل  بزرگ ملی است و باید تمام ارگان‌های دولتی برای از بین بردن این مشکل با همدیگر همکاری نزدیک داشته باشند".

پالیسی منع تبعیض، آزار و اذیت جنسی به تازگی از سوی وزارت تحصیلات عالی تدوین شده است. رییس دانشگاه استاد ربانی گفت:" برای تطبیق این پالیسی تمام وزارت‌ها مکلف است تا این استراتیژی را تطبیق کنند".

در همین حال شاه جهان یزدان پرست مشاور وزارت امور زنان، افزایش آزار و اذیت دختران دانشجو در دانشگاه‌های کشور را یک مشکل جدی فرا راه تحصیلات عالی کشور خواند.

خانم یزدان پرست تاکید کرد که به بسیاری از خانواده‌ها به دلیل وجود آزار و اذیت جنسی در دانشگاه‌های کشور، مانع تحصیلات دختران شان شده اند.

گفتنی است که برای نخستین بار به هدف تطبيق پاليسى منع تبعيض، آزار و اذيت جنسى در نهادهای اکادمیک کشور؛ در دانشگاه شهید استاد برهان الدین ربانی ديپارتمنت جندر و کميته بررسى شکايات ايجاد گرديد.

آزار و اذیت جنسی تمام نهادهای اکادمیک را فرا گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد