هشت-بیمار-کرونا-در-یک‌-شبانه‌روز-جان-باختند

وزارت صحت عامه کشور اعلام اعلام نموده که هشت بیمار کووید-۱۹ در یک‌ شبانه‌روز گذشته جان باخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دوشنبه(3، قوس) منتشر شده، آمده است که دو – دو نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در کابل، هرات و بلخ و یک – یک نفر دیگر در ولایت‌های ننگرهار و زابل جان باخته‌اند.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و ۳۲۳ نمونۀ مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌اند. در این میان، ۲۸۲ مورد مثبت ویروس کرونا در ۱۴ ولایت کشور شناسایی شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، ۸۷ مورد در کابل، ۴۱ مورد در ننگرهار، ۳۹ مورد در پروان، ۲۸ مورد در غزنی، ۲۳ مورد در قندهار، پانزده مورد در بلخ، دوازده مورد در بامیان، هفت مورد در زابل، پنج – پنج مورد در بغلان و هلمند و چهار – چهار مورد در دایکندی، نیمروز، لوگر، میدان‌وردک و پنجشیر ثبت شده است.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ۴۴ هزار و ۹۸۸ تن افزایش یافته است. از این میان ۳۵ هزار و ۹۷۶ تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و یک‌هزار و ۶۹۴ تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.

وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف کشور اعلام نمودند که نهادهای تحصیلی و آموزشی به جز مکاتب خصوصی به دلیل موج دوم ویروس کرونا و سردی هوا؛ از هشتم همین‌ ماه تا پانزدهم حوت امسال تعطیل شوند.

هشت بیمار کرونا در یک‌ شبانه‌روز جان باختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد