هشدار-سازمان-صحی-جهان-از-وضعیت-بدی-خدمات-صحی-در-افغانستان

سازمان صحی جهان نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت خدمات صحی در افغانستان ابراز کرده و گفته است که وضعیت خدمات صحی در این کشور رو به وخامت گراییده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بخش افغانستان سازمان صحی با نشر اعلامیه در توییتر این سازمان گفته است که دست‌رسی به خدمات صحی در افغانستان کاهش چشمگیری یافته است.

در اعلامیه گفته شده که شماری از بیماری‌ها از جمله سرخکان و اسهال در افغانستان افزایش یافته و کاهش مبارزه علیه ویروس کرونا و پولیو«فلج اطفال» هم به عنوان یکی از نگرانی جدی سازمان صحی جهان خوانده شده است.

سازمان صحی جهان گفته است که نزدیک به پنجا درصد کودکان در افغانستان با خطر سوء تغذیه روبرو اند.

روز گذشته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد« یونیسف» نیز از وضعیت کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که بیشترین قربانیان بحران بشری در این کشور کودکان هستند.

سازمان ملل متحد هشدار داده که تا پایان سال‌جاری میلادی، نزدیک به یک میلیون کودک زیر سن پنج سال به تداوی، سوء تغذی شدید که زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند نیاز داشته و ۱.۲ میلیون کودک دیگر نیز با سوء تغذی شدید مواجه خواهند بود.

این در حالی است که تدروس ادهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان در سفرش به کابل، وضعیت خدمات صحی در افغانستان را در آستانه فروپاشی خوانده بود.

راحله تلاش

هشدار سازمان صحی جهان از وضعیت بدی خدمات صحی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد