هشدار-شورای-ملی-به-طالبان-دست-از-خشونت-بردارید

شورای ملی با اعلام حمایت از جمهوریت و نیروهای امنیتی کشور از طالبان خواست که دست از خشونت برداشته و گفت‌وگوهای صلح را جدی بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست فوق‌العاده‌ی شورای ملی، امروز دوشنبه (۱۱ اسد) با دستور محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور برگزار شده است.

نمایندگان هر دو مجلس شورای ملی با نشر اعلامیه‌ مشترک، حمایت شان را از نظام جمهوری، قانون اساسی، آزادی بیان، مشارکت بانوان و نیروهای دولتی، اعلام کردند.

در اعلامیه‌ی که در پایان این نشست به خوانش گرفته شد، آمده است که اجازه داده نخواهد شد تا به دست‌آوردهای دو دهه‌ی اخیر، آسیبی وارد شود.

اعضای هر دو مجلس شورای ملی، در این اعلامیه‌ی مشترک، تعهد کرده اند که در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی ایستاده و در راستای بهبود وضعیت، هم‌کاری خواهند کرد.

در اعلامیه، بر حمایت از تلاش‌ها برای دست‌یابی به صلح در افغانستان تأکید و از گروه طالبان خواسته شده که از خشونت دست برداشته و گفت‌وگوهای صلح را جدی بگیرد.

شورای ملی، از سازمان ملل متحد و جامعه‌ی جهانی، خواست تا حمایت شان را از دولت افغانستان ادامه داده و برای برقراری صلح در این کشور، تلاش کنند.

در همین حال، رییس جمهور غنی نمایندگان مردم در شورای ملی را به بسیج ملی دعوت نموده و تصریح کرد که مشکلات یا در میز مذاکره زانو به زانو حل می‌شود و یا در میدان جنگ، زانوی دشمن را می‌شکنیم.

این درحالی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید: تلفات غیرنظامیان در ‏شش ماه نخست سال روان میلادی نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش ‏یافته است‎.‎

هشدار شورای ملی به طالبان: دست از خشونت بردارید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد