هند-برای-مبارزه-با-ویروس-کرونا-۱۰-میلیون-دالر-کمک-می‌کند

صدراعظم هند در نشست فوق العادۀ سران سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا یا سارک، پیشنهاد نمود که برای مبارزه مشترک با شیوع ویروس کوید- ۱۹ یک صندوق وجهی اضطراری ایجاد گردد و هند حاضر است ۱۰ میلیون دالر به آن کمک نماید.

به گزارش افغان نیوز: نارندرا مودی، صدراعظم هند در نشست فوق العادۀ سران سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا یا سارک که از طریق ویدیو کنفرانس در شهر دهلی برگزار گردیده بود، گفت که ویروس کرونا یک بیماری همه گیر در منطقه می باشد که باید محتاطانه با آن برخورد کرد.

وی افزود که بیشترین نفوس در منطقه ما است و ضرورت به یک مبارزه مشترک و جدی با این پدیده می باشد.

صدراعظم هند از اقدامات کشورش و فراهم نمودن تسهیلات طبی یاد کرد و گفت که باید تجربیات خود را در این زمینه شریک سازیم.

نارندرا مودی پیشنهاد نمود که برای مبارزه مشترک با شیوع ویروس کوید- ۱۹ یک صندوق وجهی اضطراری ایجاد گردد و هند حاضر است ۱۰ میلیون دالر به آن کمک نماید.

صدراعظم هند گفت که از این صندوق هر کشور عضو سازمان سارک می تواند در وقت ضرورت استفاده نماید. تیم های صحی ما در حال آماده باش قرار دارند و همچنان در قسمت آموزش برای بلند بردن ظرفیت پرسونل صحی، آمادۀ همکاری می باشیم.

وی خاطرنشان کرد که یک هفته بعد به اشتراک وزرای صحت عامه کشورهای عضو سازمان سارک، این ویدیو کنفرانس ادامه می یابد و متخصصین اقتصادی در یک فرصت مناسب، تحلیل و ارزیابی شان را در خصوص تاثیرات اقتصادی این ویروس بالای منطقه، شریک خواهند ساخت.

در اخیر، رئیس جمهور غنی از صدراعظم هند بخاطر برگزاری این ویدیو کنفرانس تشکر کرده، گفت که تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ۱۶ واقعه رسیده است و تا هنوز هیچ تلفات نداشته ایم، اما تهدید اصلی، ورود مهاجرین افغان از ایران است که بدون برنامه ریزی قبلی وارد کشور می شوند که یک چالش برای منطقه می باشد.

این درحالی است که پس از ثبت چهار رویداد مثبت دیگر کرونا در ولایت هرات، سخنگوی والی این ولایت می‌گوید: تمامی ۱۰ نفر که در این ولایت به ویروس کرونا مبتلا هستند، از کشور ایران برگشت کرده اند.

هند برای مبارزه با ویروس کرونا ۱۰ میلیون دالر کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد