پوشیدن-ماسک-و-خروج-بزرگ‌سالان-از-خانه-اجباری-می‌شود

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری اعلام نموده که قرار است پوشیدن ماسک و رعایت دو متر فاصله بین افراد اجباری و از تجمعات بیش از ده نفر و خروج بزرگ‌سالان از خانه جلوگیری شود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده که این طرح امروز (چهارشنبه، 14 جوزا) در نشست فوق‌العاده کمیته ملی مبارزه با کرونا به‌ریاست سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهوری کشور مورد تأیید قرار گرفته است.

اعلامیه افزوده که این طرح در سه مرحله‌ی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت درنظر گرفته شده و قرار است پس از بازبینی و اصلاح برای تأیید به کابینه‌ی حکومت ارایه شود.

براساس این طرح، پوشیدن ماسک، رعایت دو متری فاصله از یک‌دیگر، جلوگیری تجمعات بیش از ده نفر و جلوگیری از خارج‌شدن افراد مسن از خانه برای سه ماه آینده الزامی می‌شود.

همچنان ضدعفونی‌کردن محیط‌های کاری و فراهم‌ساختن وسایل وسایل بهداشتی از طرف ادارات و نهادهای خدماتی و تولیدی برای کارمندان و کارگران و رعایت شیفت‌های کاری در ادارات دولتی نیز مطابق این طرح برای سه ماه آینده الزامی خواهد شد.

مسوولان هشدار می‌دهند که در حال حاضر افغانستان در مرحله‌ی بسیار خطرناک ویروس کرونا قرار دارد و در صورتی که دستورالعمل‌های وزارت صحت جدی گرفته نشود، مشکلات بیشتر از این خواهد شد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است و بر اساس امار رسمی وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان ۱۷ هزار ۲۶۷ تن رسیده که از این میان ۲۹۴ تن آنان جانباخته و نیز یک هزار و ۵۲۲ تن دیگر آنان بهبود یافته اند.

پوشیدن ماسک و خروج بزرگ‌سالان از خانه اجباری می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد