وزارت-معارف-خواستار-تامین-امنیت-مراکز-تعلیمی-شد

وزارت معارف کشور در واکنش به انفجار امروز در ولایت غزنی اعلام نموده که مصونیت و امنیت مراکز تعلیمی، دانش‌آموزان و کارمندان معارف باید جدی گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز: وزارت معارف افغانستان در پیوند به انفجار صبح امروز یک شنبه (16، سرطان) در ولایت غزنی از طرف‌های درگیر در کشور خواسته است تا مصونیت و امنیت مراکز تعلیمی، دانش‌آموزان و کارمندان معارف را جدی بگیرند.

گزارش ها می رسانند که صبح امروز در پی انفجار یک موتر مملو از مواد منفجره در شهر غزنی دست‌کم ۱۲ تن کشته و ۱۷۹ تن زخم برداشتند.

این انفجار در نزدیکی یک ایست بازرسی حوزه سوم امنیت ملی غزنی رخ داده و گفته می شود که در پی این رویداد دست‌کم ۱۲ تن کشته و ۱۷۹ تن زخم برداشتند. شاهدان عینی گفته‌اند که بیشتر آسیب‌دیده‌گان رویداد امروز در غزنی، کودکان یک مکتب بوده‌اند.

در همین حال، مقام‌های محلی در ولایت غور نیز می‌گویند که در نتیجه‌ی یک انفجار ماین جاسازی‌شده‌ی گروه طالبان در ولسوالی دولت‌یار این ولایت، هفت کودک کشته شده‌اند.

وزارت معارف افغانستان هر چند آماری از شمار کودکانی که در این رویداد زخم برداشته‌اند، منشتر نساخته اما گفته است که این کودکان شاگردان بخش ابتدایی مکتب خصوصی «افغان رحمتی» بوده‌اند.

وزارت معارف از مسوولان صحی در غزنی خواسته تا هر چه در توان دارند را برای مداوای کودکان این مکتب به خرج دهند.

این درحالی است که هفته گذشته نیز در پی وقوع یک حمله انتحاری در ناحیه شانزدهم شهر کابل، دستکم ۵۱ تن از دانش‌اموزان یک مکتب زخم برداشتند. در آن رویداد ۴ کودک دانش آموز دیگر نیز کشته شدند.

وزارت معارف خواستار تامین امنیت مراکز تعلیمی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد