غنی-طالبان-در-قطر-گفتگو-و-در-افغانستان-خون-می-ریزانند

رییس جمهور غنی در واکنش به حمله تروریستی طالبان در ولایت غزنی تاکید داشت که آنان در کشور قطر گفتگو می کنند، اما در افغانستان همه روزه دستان شان را با خون افراد بی گناه به ویژه زنان و کودکان سرخ می سازند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهور که امروز یک شنبه(16، سرطان) منتشر شده، آمده است که با تاسف و تألم فراوان، صبح امروز طالبان با یک حملۀ وحشیانۀ تروریستی در مرکز ولایت غزنی، شماری از هموطنان ما را به شمول متعلمین مکتب، شهید و زخمی کردند.

رئیس جمهور غنی، ضمن محکوم نمودن این حمله جنایتکارانه گفت: طالبان که مسوولیت این عملکرد زشت و ننگین را به دوش گرفتند و افراد ملکی به ویژه کودکان معصوم و تاسیسات عامه را هدف قرار دادند، یکبار دیگر دشمنی آشکار خویش را با مردم افغانستان ثابت ساختند و این عملکرد شان جنایت بشری محسوب می شود.

وی گفت: طالبان با انجام این حمله تروریستی نشان دادند که گفتار و عملکرد شان در تناقض جدی قرار دارد. در حالیکه در کشور قطر گفتگو می کنند، اما در افغانستان همه روزه دستان شان را با خون افراد بیگناه به ویژه زنان و کودکان سرخ می سازند.

آقای غنی افزود: طالبان باید بدانند که ممکن نیست با هدف قرار دادن افراد ملکی به ویژه کودکان، در مذاکرات صلح امتیاز بدست آورند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مراتب تسلیت، غمشریکی و همدردی عمیق اش را با خانواده های شهدا ابراز نموده، برای مجروحین از درگاه ایزد متعال صحتمندی کامل تمنا دارد.

این درحالی است که حوالی ساعت هشت صبح امروز یکشنبه( ۱۶ سرطان) فرد انتحاری با موتر مملو از مواد انفجاری یک کندک نیروهای امنیت ملی در مربوطات حوزه اول در مرکز غزنی را هدف قرار داد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان ضمن به عهده گرفتن مسوولیت این انفجار، مدعی شده است که در این رویداد نیروهای امنیتی و استخباراتی هدف قرار گرفته اند.

غنی: طالبان در قطر گفتگو و در افغانستان خون می ریزانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد