پایان-فعالیت-داکتران-بدون-مرز؛-تلاش-مردم-بی‌نتیجه-ماند

داکتران بدون مرز، امروز رسما به فعالیت شان در بیمارستان صد بستربرچی«غرب کابل» پایان دادند و تمام تلاش های مردم برای شروع مجدد فعالیت آنان بی نتیجه ماند.

به گزارش افغان نیوز: سخی داد بشردوست، مسوول شورای صحی از طرف وکلای گذر، ناحیه سیزدهم غرب کابل، امروزشنبه(31، جوزا ) طی یک کنفرانس خبری اظهار داشت که طرح و پلان های را برای فعالیت مجدد داکتران بدون مرز ارایه کرده اما متاسفانه  آنان گفته اند که تصمی شان قاطع است، زیرا حکومت هیچ گونه اطلاعاتی در باره عاملان و انگیزه حمله بر این بیمارستان به دسترس ما قرار نداده و ممکن است که در آینده ها نیز حمله صورت گیرد.

وی افزود: حکومت و وزارت صحت عامه کشور مشکلات مردم غرب کابل را نادیده گرفته و از واقعیت های پیش آمده در برابر داکتران بدون مرز چشم پوشی کرده و گزارش درست را ارایه نکرده است؛ از این‌رو آنان دیگر نمی‌خواهند که فعالیت شان را ادامه دهند.

از سوی هم، محمد طاهر خلیلی، رئیس وکلای گذر، ناحیه سیزدهم گفت: مسوول این حمله حکومت و وزارت صحت عامه کشور است؛ زیرا در باره عاملان و انگیزه این حمله تروریستی به داکتران بدون مرز پاسخ ارایه نکرده است.

آقای خلیلی بیان کرد، در این شفاخانه نه تنها مردم غرب کابل بلکه از تمام شهر های همجوار کشور برای درمان شان مراجعه می‌کردند. اما متاسفانه به دلیل بی توجهی حکومت، داکتران بدون مرز مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

وی افزود: مردم پس از این با سخت ترین مشکلات در بخش نسایی ولادی روبرو خواهند شد. زیرا فقر، تنگدستی، و نبود شفاخانه های نسایی ولادی باعث می‌شود که شماری از زنان نوزادان شان را از دست دهند. به گفته وی، در صورتی‌که حکومت جلو حمله های مرگ بار تروریستی را نگیرد، سایر سازمان های خیریه صحی نیز فعالیت شان در افغانستان متوقف خواهند ساخت.

داکتران بدون مرز، هفته گذشته با نشر اعلامیه گفتند که این تصمیم با این درک صورت گرفته که هیچ گونه اطلاعاتی در باره عاملان و انگیزه این حمله به دسترس آنان قرار نگرفته است.

در اعلامیه داکتران بدون مرز آمده است که « مادران، نوزادان و کارمندان صحی اهداف هدفمند این حمله بودند و ممکن است که در آینده نیز حملات مشابه انجام شود.»

این درحالی است که در 23 ثور امسال مهاجمان مسلح بر شفاخانه ملی صد بستر دشت برچی حمله کردند. در این حمله 25 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند. 16 مادر، یک قابله، دو کودک هفت و هشت ساله و شش نفر دیگر در میان کشته‌شدگان بودند. هنوز عاملان این حمله معلوم نیستند و فرد یا گروهی هم مسئولیت این حمله را تاکنون به عهده نگرفته است.

حکومت افغانستان گروه طالبان را مسئول این حمله می‌داند اما این گروه نه تنها ادعای حکومت را رد کرده بلکه خود خواهان تحقیق در مورد این حمله شده است. اما ایالات متحده امریکا گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را عامل این حمله خوانده است.

پایان فعالیت داکتران بدون مرز؛ تلاش مردم بی‌نتیجه ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد