پولیس-زابل-پوسته-ها-را-در-بدل-مواد-مخدر-به-طالبان-میفروشد

در دوماه اخیر ده ها پوسته امنیتی در ولایت زابل از سوی شماری از نیروهای پولیس در بدل مواد مخدر به طالبان فروخته شده و سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: فوزیه یونس کاکر از اعضای شورای ولایتی زابل  به خبرنگار افغان نیوز خبر می دهد که شکاری از سربازان پولیس به مواد مخدر معتاد هستند و این نیروها در بدل مقداری مواد مخدر به راحتی پوسته ها را به طالبان واگذار می کنند.

خانم کاکر تصریح می کند که ده ها پوسته بعد از جریان پروسه انتخابات پارلمانی که مدت دو ماه می شود سقوط کرده و صد ها تن نیروهای امنیتی جان باخته اند.

این عضو شورای ولایتی زابل اظهار داشت که پوسته ها بیشتر در ولسوالی های میزان، شاهجوی و ارغنداب به دست مخالفان افتاده است.

وی همچنان افزود که روزانه حدود ۲۰ سرباز و افراد ملکی در این ولایت به دست مخالفان مسلح کشته یا زخمی می شود و اکثرا بی توجهی نیروهای پولیس باعث این کار می شود.

او خاطر نشان ساخت که ولسوالی های شمالزی، خاک افغان و دای چوپان از چندین سال به این سو زیر تسلط کامل طالبان قرار دارد اما هیچ تلاشی برای پازپس گیری این مناطق صورت نگرفته است.

در همین حال مسوولان محلی ولایت زابل این گفته ها را رد نموده می گویند که هیچ پوسته ای تاکنون در این ولایت با سقوط مواجه نبوده و تنها در مسیر قندهار دو پوسته کوچک به دست مخالفان افتاده است.

گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل در گفتگو با افغان نیوز می گوید جنگ های پراکنده در تمامی ولایات افغانستان جریان دارد که زابل نیز مستثنا از این رویدادها نمی باشد.

آقای سیال تاکید می کند که در روز های نزدیک که در ولایت های همجوار زابل ناامنی ها شدت یافته اما زابل از امنیت خوب برخوردار است.

سخنگوی والی زابل یادآور می شود که با وجود جنگ های زیادی که در زابل جریان داشت اما اکنون زابل یکی از ولایات با خدمات اموزشی و صحی مجهز شده است.

گزارش از حبیبه حبیبی

پولیس زابل پوسته ها را در بدل مواد مخدر به طالبان میفروشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد