زابل؛-ولایت-فراموش-شده-حکومت-وحدت-ملی

شماری از مسوولان ولایت زابل مدعی اند که در طول پنج سال زمامداری حکومت وحدت ملی، هیچ گونه پروژه انکشافی و زیربنایی در این ولایت عملی نشده است.

به گزارش افغان نیوز: زابل یکی از ولایت های دورافتاده از پایتخت کشور می باشد که در جریان ۵ سال زمامداری رهبران حکومت وحدت ملی، هیچ پروژه انکشافی و زیربنایی در این سرزمین مد نظر گرفته نشده و همواره به فراموشی سپرده شده است.

فوزیه کاکر عضو شورای ولایتی زابل با تایید این مطلب به خبرنگار افغان نیوز گفت: مردم بخاطر بی توجهی های حکومت وحدت ملی به ستوه آمده اند و حتی رفتن به صفوف مخالفین دولت را ترجیح می دهند.

خانم کاکر از بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی در ولایت زابل سخن می زند و تاکید دارد که فساد اداری و عدم تطبیق پروژه های انکشافی و اقتصادی در زابل باعث نگرانی مردم شده است.

این عضو شورای ولایت زابل می افزاید که مردم این ولایت از کارکردهای حکومت فعلی ناراضی اند و تمایل همکاری با دولت را ندارند.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که پروژه های از قبیل ساخت میدان هوایی، سرک سازی، برق، پل سازی و منارهای تاریخی و اعمار هیچ دانشگاه و شفاخانه ای در برنامه های دولت فعلی نمی باشد.

کاکر اظهار داشت که پروژه های میدان هوایی، سرک سازی، برق و منارهای تاریخی از برنامه های انکشافی اند که از زمان حکومت حامد کرزی روی دست گرفته شده بود اما در زمان حکومت غنی هیچ اقدامی برای تکمیل شدن آن ها صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در شورای ولایتی علاوه می کند که ضعف مدیریتی در حکومت وحدت ملی و عدم آگاهی مردم از روند برنامه های انکشافی و اقتصادی از جمله عوامل عمده ای فساد و بی عدالتی ها حکومت وحدت ملی بوده است.

اما درمحمد قیام عضو دیگر شورای ولایتی زابل می گوید که دولت هیچ مشکلی در تطبیق پروژه های انکشافی ندارد بلکه حاکمیت مخالفین بر مناطق ناامن باعث شده تا کارهای حکومت به چشم نخورد.

آقای قیام علاوه نمود که پروژه های سرک های مواصلاتی ولسوالی ها به مرکز این ولایت و جغل اندازی و آسفالت کاریزها از نمونه کارهای است که در زمان حکومت وحدت ملی صورت گرفته است.

این عضو شورای ولایتی زابل می افزاید که مردم این ولایت در حمایت از اشرف غنی رای شان را استفاده خواهند نمود؛ زیرا هیچ خللی در کارکردها و موثریت وی در راس حکومت نمی دانند.

او تایید می کند که مردم ولایت زابل در بی سوادی محض قرار دارند و وجود مخالفین را منافع کار انکشافی در این ولایت می پندارند.

از سوی هم اسدالله کاکر عضو دیگر شورای ولایتی زابل گفته های آقای قیام را رد نموده می گوید که بی توجهی و بی اعتنای حکومت وحدت ملی در برابر این مردم فراموش ناشدنی بوده و هیچ یکی از باشندگان این ولایت رای شان را به نفع غنی استفاده نخواهند کرد.

آقای کاکر یادآور شد که وزارت فواید عامه بسیاری از پروژه های سرک سازی و انکشافی در زابل را از بودجه مالی حذف نموده و دلیل آن را کمبود و نبود بودجه اعلام نموده است.

وی همچنان تصریح می کند که مسولان محلی تلاش های زیادی در راستای تطبیق پروژهای سرک سازی نموده اند اما وعده های خام برای مقامات ارایه شده که هیچ گاه عملی نخواهد شد.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

زابل؛ ولایت فراموش شده حکومت وحدت ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد