پولیس-کابل-برای-منع-گشت-وگذار-از-قوه-قهریه-استفاده-می‌کند

والی کابل در پیوند به جلوگیری از افزایش مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در افغانستان هشدار داد که سر از امروز به‌خاطر منع گشت و گذار مردم از "قوه‌ قهریه" استفاده خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: یعقوب حیدری، والی کابل دیروز شنبه( 16، حمل ) در یک کنفرانس خبری گفت: با آن‌که تهدیداتی برخاسته از ویروس کرونا با گذشت هر روز بیشتر می‌شود، اما شهروندان دستور منع گشت‌وگذار را در کابل نادیده می‌گیرند، بنابراین، سر از فردا پولیس در برابر شهروندان از قوه‌ قهریه کار خواهد گرفت.

آقای حیدری بیان کرد، حکومت از شهروندان بارها خواسته است که برای جلوگیرری از شیوع بیشتر ویروس کووید – 19، در خانه های شان بمانند، اما در طول یک هفته گذشته، این دستور کمتر عملی شده است.

والی کابل تاکید کرد، « ما دیگر در حالتی نیستیم که بی احتیاطی کنیم، باید رهنمود های وزارت صحت عامه را به شوخی نگیریم. بنابراین، اگر می‌خواهیم خانواده های خود را نجات دهیم پس باید قوانین قرنطین را رعایت کنیم».

با این حال، فدا محمد پیکان، معاون وزارت صحت عامه، از شهروندان کابل خواست که به توسعه های حفظ الصحه این وزارت گوش دهند و فاصله های اجتماعی را رعایت نمایند و به خانه های شان بمانند، در غیر آن صورت ما شاهد یک فاجعه بزرگ خواهیم بود.

او گفت: آمار این بیماری در افغانستان رو به افزایش است، یعنی تاکنون از دو هزار و 300 واقعه مشکوک که آزمایش صورت گرفته 299 واقعه مثبت در کشور ثبت گردیده که از این میان تاهنوز هفت تن جان باخته و 12 تن دیگر صحتمند شده اند.

معاون وزارت صحت عامه همچنان اظهار داشت که از میان 299 واقعه مثبت ویروس کووید -19 تنها 204 واقعه شان به ولایت و 41 واقعه دیگر به کابل تثبیت شده که این آمار نگران کننده است.

از سوی هم، محمد داوود میرزایی، معاون فرماندهی پولیس کابل می‌گوید، که سر از فردا جلو رفت و آمد مردم گرفته خواهند شد و همچنان برای متخلفان مجازات تعیین خواهد شد.

این در حالی است که از یک هفته بدینسو در کابل، محدویت گشت‌وگذار وضع شده‌است و مرکزهای آموزشی، سالن‌های عروسی، فروشگاه‌ها و مکتب‌ها مسدود هستند.

پولیس کابل برای منع گشت وگذار از "قوه قهریه" استفاده می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد