پی-گیری-یازده-قضیه-جدید-خشونت-علیه-خبرنگاران

وزارت امور داخله از پی گیری یازده قضیه جدید خشونت علیه خبرنگاران در ولایت های مختلف کشور خبر داده گفت که برای رسیدگی دقیق به این قضایا بررسی های بیشتر صورت می گیرد.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان وزارت امور داخله، اداره لوی حارنوالی و اداره ارگان های محل در بیست و چهارمین جلسه کمیته مشترک حکومت و رسانه گزارش اجراآت و کارکرد های شان را مبنی بر تأمین امنیت خبرنگاران و رسانه ها، بررسی تهدیدات احتمالی و رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران و گزارش کاری کمیته های ولایتی ارائه کردند.

وزارت امور داخله از پی گیری یازده قضیه جدید خشونت علیه خبرنگاران در ولایت های مختلف کشور خبر داده گفت که برای رسیدگی دقیق به این قضایا و از جمله قضیه قتل دو خبرنگار در ولایت تخار که دو مظنون نیز در پیوند به آن باز داشت شده اند، بررسی بیشتر صورت می گیرد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری پیگیری قضایای خشونت علیه خبرنگاران را یک گام مثبت خوانده و تأکید کرد که قضایای تحت بررسی نیز هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

جلسه در مورد قتل دو خبرنگار در ولایت تخار فیصله کرد که یک کمیته خاصی متشکل از نمایندگان وزارت امور داخله، امنیت ملی و اداره لوی سارنوالی آن ولایت ایجاد گردد تا قضیه را به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار دهد.

در این جلسه نماینده لوی حارنوالی نیز موارد رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران را به جلسه ارائه کرد که براساس آن از مجموع 18 قضیه تحت بررسی در لوی حارنوالی، 13 مورد نهایی شده است، 2 قضیه دوباره به وزارت داخله ارجاع داده شده، 3 قضیه به شمول قضیه ارغند خبرنگاری که در ولایت قندهار به شهادت رسیده بود، تحت کار اداره لوی حارنوالی و محاکم قرار دارد.

همچنین در این جلسه، رهنمود تامین امنیت و مصئونیت خبرنگاران و رسانه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. دراین رهنمود مکلفیت های مسولان و مالکان رسانه ها در راستای مصئونیت رسانه ها و کارمندان آنها و همچنین مکلفیت های ایمنی خبرنگاران وگزارشگران از ساحه تعیین شده است. اعضای جلسه پس از بحث و بررسی این رهنمود، فیصله کرد که این طرح برای دقت بیشتر به فدراسیون خبرنگاران ارجاع داده شود.

پی گیری یازده قضیه جدید خشونت علیه خبرنگاران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد