کابل،-شهر-وحشت؛-نهادهای-امنیتی-در-مقابله-با-دزدان-عاجز-اند

فعالان جامعه مدنی و فرهنگیان غرب کابل طی یک حرکت اعتراضی و اجرایی تئاتر خیابانی از ناامنی‌ها در شهر کابل انتقاد کرده و می‌گویند که نهادهای امنیتی با عاملان قتل و دزدان مسلح برخورد قانونی نمی‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: شریف وطن‌دوست، فعال مدنی و از برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی امروز( چهارشنبه، دوم میزان) گفت که شهروندان کابل در خانه‌ها و سطح شهر امنیت ندارند و همه‌روزه قتل و سرقت‌های مسلحانه افزایش می‌یابد.

آقای وطن‌دوست گفت که شهروندان کابل پس از ساعت شش شام نمی‌توانند از ترس دزدان مسلح از خانه‌هایشان بیرون شوند و سرقت‌های مسلحان به اوج خود رسیده و حتی شهروندان کابل در خانه‌های شان امنیت ندارند.

به گفته او؛ فعالان مدنی در پی افزایش سرقت‌های مسلحانه و قتل‌های که درنتیجه آن صورت می‌گیرد، تئاتر خیابانی به راه انداخته اند تا وزارت امور داخله و ریاست جمهوری صدای مردم بی‌دفاع کابل را بشنوند.

آقای وطن‌دوست افزود که خواست فعالان مدنی با راه‌اندازی حرکت اعتراضی و اجرایی تئاتر خیابانی از وزارت امور داخله و ریاست جمهوری تأمین امینت است تا شهروندان کابل بتواند به‌راحتی گشت و گذر کنند.

این فعال مدنی از برخورد حوزه‌های امنیتی پولیس با شهروندان انتقاد کرده و گفت؛ وقتی اموال و پول مردم از سوی دزدان مسلح به سرقت برده می‌شود، مسوولان در حوزه‌های امنیتی پولیس پاسخگو نیستند.

او تأکید کرد که نهادهای عدلی و قضایی با مجرمین برخورد قانونی نمی‌کنند و دزدان مسلح با پول و رشوه از بند رها و دوباره به راه زنی و سرقت‌های مسلحانه می‌پردازند.

محمدصادق صداقت، از دیگر فعالان مدنی در این حرکت اعتراضی گفت که ناامنی در شهر کابل به اوج خود رسیده و شهروندان کابل همه‌روزه گواه قتل و سرقت‌های مسلحانه هستند.

آقای صداقت تأکید کرد که خواست ما از مسوولان امینتی، تأمین امنیت شهروندان کابل است و اگر مسوولان امنیتی تأمین امنیت کرده نمی‌تواندن، ناتوانی خود را بپذیرند و استعفا دهند.

او افزود: «ناامنی در شهر کابل از دو حالت خارج نیست؛ یا مسوولان امنیتی هم‌دست با دزدان است و از آنان سهم می‌گیرند و یا هم واقعاً در برابر دزدان ناتوان هستند».

در اخیر فعالان مدنی با نشر اعلامیه‌ای، تأمین امنیت را از بنیادی‌ترین وظیفه دولت خوانده و گفتند که شهروندان کابل در هراس و نگرانی زندگی دارند و باید حکومت به نگرانی مردم پاسخگو باشد.

بااین‌همه، ناامنی‌ و سرقت‌های مسلحانه در شهرهای بزرگ کشور ازجمله کابل، هرات و مزار شریف به اوج خود رسیده و شهروندان کشور نهادهای امنیتی را در امر تأمین امنیت این شهرها ناکام می‌دانند.

کابل، شهر وحشت؛ نهادهای امنیتی در مقابله با دزدان عاجز اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد