کارمندان-صحی-باید-اخلاق-طبابت-را-رعایت-کنند

سرپرست وزارت صحت خطاب به کارمندان صحی در شفاخانه‌ها، گفت که تمام امکانات و ضروریات مورد نیاز را فراهم می‌کنم اما اخلاق طبابت را باید رعایت کنید.

به گزارش افغان نیوز: داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز یک‌شنبه(۱۲، ثور) در مراسم گشایش نخستین کمیته اخلاق طبابت در شفاخانه ملالی زیژنتون، گفت که اخلاق طبابت مبنای اصلی رضایت مردم در برابر سکتور صحت می‌باشد.

وی از تمام کارمندان صحی خواست تا برای تقویت اعتماد مردم بالای داکتران در تطبیق این برنامه وزارت صحت عامه را همکاری نمایند.

سرپرست وزارت صحت عامه، هم‌چنان اضافه نمود که من تلاش خواهیم کرد تا تمام امکانات و ضروریات مورد نیاز را برای کارمندان صحی در شفاخانه‌ها فراهم نمایم و توقع من از شما این است که در کنار خدمات تان اخلاق طبابت را نیز رعایت کنید.

آقای مجروح گفت: افرادی در مراکز صحی وجود دارد که در برابر مریض بسیار رفتار نیک و عالی دارند؛ آنان الگوهای سکتور صحت و کاکردهای شان قابل ستایش است.

در عین حال، داکتر نسرین اوریاخیل رییس شورای طبی کشور، گفت: ما برنامه‌های آگاهی دهی در پیوند به حقوق داکتران و حقوق مریضان، امتیازات کارمندان صحی را نیز روی دست داریم و این برنامه در مراکز صحی نیز آغاز می‌شود.

این درحالی است که روز گذشته، وزارت صحت عامه اعلام نمود که موج سوم ویروس کرونا در افغانستان از شرق به غرب در حرکت بوده و بیشترین واقعات در ولایات ننگرهار، لغمان، کندهار، کابل، هرات و نیمروز و اندکی در ولایت خوست به ثبت رسیده است.

کارمندان صحی باید اخلاق طبابت را رعایت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد