وزارت-دولت-در-امور-شهدا-و-معلولین-توانمند-می‌شود

معاون اول ریاست جمهوری به رهبری وزارت دولت در امور شهدا و معلولین وعده سپرد که آن وزارت را در دو بخش (ارزشی و ساختاری) توانمند می‌سازد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری به رهبری وزارت دولت در امور شهدا و معلولین وعده سپرد تا به صورت مشخص در دو بخش (ارزشی و ساختاری) به مسایل مرتبط به ورثه شهدا و اشخاص دارای معلولیت، آن وزارت را توانمند سازد. 

معاون اول افزود که نوشتن نامه به خانواده‎های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و دلجویی از آنها جز کاری یومیه شان بوده و با پیوند عاطفی و نزدیکی که با خانواده‎های شهدا دارد، مصمم است تا با استفاده از امکانات و منابع موجود، خدمات و تسهیلات لازم را برای این طبقه مساعد سازد.

در ارتباط به حمایت در بخش ساختاری، معاون اول گفت که بودجه قابل پیمایش در برنامه ‎های نهادهای داخلی، دفاتر ملل متحد و موسسات غیر دولتی باید مشخص گردد.

وی گفت: در این خصوص وزارت دولت در امور رسیدگی به ورثه شهدا و اشخاص دارای معلولیت موظف است تا طرح رسیدگی بنیادین را که جاگزین برنامه‌های کلاسیک و موقتی چون توزیع غذا و پول نقد باشد، ترتیب داده و با معاونیت اول شریک سازد.

به گفته صالح؛ براساس آن، منابع داخلی و نهادهای بین المللی بسیج شده و با تطبیق آن فکر قانونمند در جامعه ایجاد شده، آرزوها و امیال خانواده‎های شهدای و اشخاص دارای معلولیت از زیربنا گرفته تا بخش تعلیمی و تحصیلی و سایر خدمات از طریق نهادها و برنامه های ذیربط برآورده گردد.

این درحالی است که بشیر دیره، معاون شورای افراد دارای معلولیت، روز( شنبه، ۲۳ حوت) در یک نشست خبر، گفت: حلقه‌ خاص پنج نفری در وزارت شهدا و معلولین که به منظور تامین منافع شخصی تشکیل شده، به نمایندگی از افراد دارای معلولیت در جلسات ارگ ریاست جمهوری اشتراک می‌کند.

وزارت دولت در امور شهدا و معلولین توانمند می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد